ElektrickéVozy.cz

Mitsubishi Electric vyvíjí EV elektromotor s vestavěným měničem z karbidu křemíku

  |  komentovat  |  autor: Luděk Srb

Firma Mitsubishi Electric Corporation oznámila, že vyvinula prototyp elektrického motorického systému s vestavěným měničem na bázi karbidu křemíku. EV Motor je tak nejmenší svého druhu, měří jen polovinu rozměrů stávajícího elektromotoru, který navíc používá externí měnič, a ztráty jsou menší než poloviční oproti klasickým křemíkovým systémům.

Od nového motoru se očekává, že výrobci tak budou rozvíjet vozy s více prostoru pro cestující a mnohem větší energetickou účinností. Společnost plánuje uvést na trh tento elektromotor po dokončení dalších souvisejících technologií – měnič, chlazení, mechanické díly…

Globální poptávka po elektromobilech a hybridních vozech, roste v posledních letech stále víc a odráží tak přísnou regulaci paliva i rostoucí veřejný zájem na využívání energetických zdrojů a snižování emisí oxidu uhličitého.

Stručně o Vývoji nového systému EV elektromotoru:

1) měniče vícefázového napájení má poloviční rozměry stávajícího systému
– stávající systémy se skládájí ze samostatných motorů a měničů napětí, a tím vyžadují více prostoru a jejich kabeláž.
Nově vyvinutý motor je válcového tvaru a měnič odpovídá průměru motoru, což znamená že je uložen přímo v obalu motoru.

2) SiC měnič – jeho ztráta se snížila o více než 50% ve srovnání s klasickými systémy na bázi křemíku
Křemíkové čipy byly dosud široce používány v zařízení pro spínací měniče. Karbid křemíku byl rozpoznán jako vhodnější materiál pro čipy vzhledem k jeho elektrickým vlastnostem, včetně rozdělení elektrického pole, které je 10 krát vyšší ve srovnání s křemíkovými čipy. Tato větší rozdělení elektrického pole umožňuje tenčí čipy, což snižuje elektrický odpor a snižuje ztráty na polovinu.

3) Lepší vinutí – hustota a dosažená magnetická účinnost znamená menší motor s vyšším výkonem
klasický motor je buzen permanentním magnetem, který používá neodymový magnet. Nový typ má zvláštní strukturu hustého vinutí díky vlastní technologií pro snížení velikosti motoru.

zdroj: Mitsubishi

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf designu společnosti Volkswagen Klaus Bischoff řekl, že při navrhování svých budoucích elektromobilů se automobilka inspiruje přístupem Applu. Podle Bischoffa je…

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

15. 2. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Automobilka Tesla se pochlubila, že za celou svou historii dokázala ve svých továrnách vyprodukovat již 300 000 elektromobilů. Počty prodaných…

Mobilní zobrazení