ElektrickeVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Mitsubishi Electric vyvíjí EV elektromotor s vestavěným měničem z karbidu křemíku

  |  komentovat  |  autor: Luděk Srb

Firma Mitsubishi Electric Corporation oznámila, že vyvinula prototyp elektrického motorického systému s vestavěným měničem na bázi karbidu křemíku. EV Motor je tak nejmenší svého druhu, měří jen polovinu rozměrů stávajícího elektromotoru, který navíc používá externí měnič, a ztráty jsou menší než poloviční oproti klasickým křemíkovým systémům.

Od nového motoru se očekává, že výrobci tak budou rozvíjet vozy s více prostoru pro cestující a mnohem větší energetickou účinností. Společnost plánuje uvést na trh tento elektromotor po dokončení dalších souvisejících technologií – měnič, chlazení, mechanické díly…

Globální poptávka po elektromobilech a hybridních vozech, roste v posledních letech stále víc a odráží tak přísnou regulaci paliva i rostoucí veřejný zájem na využívání energetických zdrojů a snižování emisí oxidu uhličitého.

Stručně o Vývoji nového systému EV elektromotoru:

1) měniče vícefázového napájení má poloviční rozměry stávajícího systému
– stávající systémy se skládájí ze samostatných motorů a měničů napětí, a tím vyžadují více prostoru a jejich kabeláž.
Nově vyvinutý motor je válcového tvaru a měnič odpovídá průměru motoru, což znamená že je uložen přímo v obalu motoru.

2) SiC měnič – jeho ztráta se snížila o více než 50% ve srovnání s klasickými systémy na bázi křemíku
Křemíkové čipy byly dosud široce používány v zařízení pro spínací měniče. Karbid křemíku byl rozpoznán jako vhodnější materiál pro čipy vzhledem k jeho elektrickým vlastnostem, včetně rozdělení elektrického pole, které je 10 krát vyšší ve srovnání s křemíkovými čipy. Tato větší rozdělení elektrického pole umožňuje tenčí čipy, což snižuje elektrický odpor a snižuje ztráty na polovinu.

3) Lepší vinutí – hustota a dosažená magnetická účinnost znamená menší motor s vyšším výkonem
klasický motor je buzen permanentním magnetem, který používá neodymový magnet. Nový typ má zvláštní strukturu hustého vinutí díky vlastní technologií pro snížení velikosti motoru.

zdroj: Mitsubishi

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Tesla svou hodnotou překonala automobilku BMW

Tesla svou hodnotou překonala automobilku BMW

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Před nějakou dobou proběhla médii zpráva, že Tesla svojí valuací překonala automobilku Ford. Nyní výrobce elektromobilů předběhl dalšího tradičního…

Spotřeba plug-in hybridů je srovnatelná se spalovacími motory

Spotřeba plug-in hybridů je srovnatelná se spalovacími motory

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Desítky tisíc plug-in hybridů, zakoupených s pomocí štědrých vládních grantů, možná nejsou tak ekologické, jak se na první pohled zdálo.…

Model 3 od Tesly je v TOP 20 nejprodávanějších vozů v USA

Model 3 od Tesly je v TOP 20 nejprodávanějších vozů v USA

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (1)

Je vidět, že Teslu jako leadera a průkopníka mezi výrobci elektromobilů by měli začít ostatní výrobci brát opravdu vážně.…

Mobilní zobrazení