ElektrickéVozy.cz

Mitsubishi Electric vyvíjí EV elektromotor s vestavěným měničem z karbidu křemíku

  |  komentovat  |  autor:

Firma Mitsubishi Electric Corporation oznámila, že vyvinula prototyp elektrického motorického systému s vestavěným měničem na bázi karbidu křemíku. EV Motor je tak nejmenší svého druhu, měří jen polovinu rozměrů stávajícího elektromotoru, který navíc používá externí měnič, a ztráty jsou menší než poloviční oproti klasickým křemíkovým systémům.

Od nového motoru se očekává, že výrobci tak budou rozvíjet vozy s více prostoru pro cestující a mnohem větší energetickou účinností. Společnost plánuje uvést na trh tento elektromotor po dokončení dalších souvisejících technologií – měnič, chlazení, mechanické díly…

Globální poptávka po elektromobilech a hybridních vozech, roste v posledních letech stále víc a odráží tak přísnou regulaci paliva i rostoucí veřejný zájem na využívání energetických zdrojů a snižování emisí oxidu uhličitého.

Stručně o Vývoji nového systému EV elektromotoru:

1) měniče vícefázového napájení má poloviční rozměry stávajícího systému
– stávající systémy se skládájí ze samostatných motorů a měničů napětí, a tím vyžadují více prostoru a jejich kabeláž.
Nově vyvinutý motor je válcového tvaru a měnič odpovídá průměru motoru, což znamená že je uložen přímo v obalu motoru.

2) SiC měnič – jeho ztráta se snížila o více než 50% ve srovnání s klasickými systémy na bázi křemíku
Křemíkové čipy byly dosud široce používány v zařízení pro spínací měniče. Karbid křemíku byl rozpoznán jako vhodnější materiál pro čipy vzhledem k jeho elektrickým vlastnostem, včetně rozdělení elektrického pole, které je 10 krát vyšší ve srovnání s křemíkovými čipy. Tato větší rozdělení elektrického pole umožňuje tenčí čipy, což snižuje elektrický odpor a snižuje ztráty na polovinu.

3) Lepší vinutí – hustota a dosažená magnetická účinnost znamená menší motor s vyšším výkonem
klasický motor je buzen permanentním magnetem, který používá neodymový magnet. Nový typ má zvláštní strukturu hustého vinutí díky vlastní technologií pro snížení velikosti motoru.

zdroj: Mitsubishi

ČLÁNKY:, , , ,
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

2. 10. 2017  |    |  2 komentáře

Prius zůstává ikonickým a tak trochu futuristickým vozem i v roce 2017, tedy 20 let od prvního sériově vyráběného hybridního…

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

24. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak by o inovacích mohl něco vědět. A něco by mohl vědět také o inovátorech. Nedávno se…

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

3. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Richard Hammond je v partě současných moderátorů pořadu The Grand Tour (a bývalých moderátorů Top Gearu) považován za „toho třetího“. Je…

Mobilní zobrazení