Minivan třídy V od Mercedesu přichází v elektrické podobě

Mercedes znovu rozšiřuje svoji elektrickou řadu EQ, do které nově náleží koncept EQV, první minivan (nebo chcete-li MPV) německé automobilky na baterie.

Novinka je sice stále konceptem, jenže nenechte se tímto slovem zmást – Mercedes slíbil, že na frankfurtském autosalonu letos v září ukáže už sériovou verzi.

Podle Mercedesu je tohle auto ideální pro rodiny, sportovní nadšence a VIP přepravu. O druhém zmíněném účelu lze úspěšně pochybovat – vždyť tohle auto jede maximální rychlostí okolo 160 km/h. Což ale na druhou stranu na taxík stačí – baterie s kapacitou 100 kWh slibuje dojezd 400 km a co se týče výkonu, dostaneme 150 kW či chcete-li 201 koní, což ledajaká dodávka nemá.

Jakmile vám začne docházet šťáva, nasměruje vás navigační systém k nabíječce. Na které nebudete muset zůstávat dlouho – na 100 km jízdy se dostanete za čtvrthodinové nabíjení na rychlonabíječce, a za tu dobu si stihnete dát kávu. Zaplatit (za nabíjení, ne za tu kávu) pak můžete pomocí speciální aplikace.

K dispozici jsou varianty se sedmi nebo osmi sedadly, a pro VIP taxi si můžete vybrat i šestisedadlový minibus. Zezadu tohle auto vypadá jako současná generace třídy V, ovšem přední maska s LED světly dává jasně najevo, do jaké kategorie tohle auto náleží. Cenu zatím neznáme, nicméně současně s dalšími devíti modely řady EQ by i van EQV měl na trh dorazit do roku 2022. Což je poměrně agresivní elektrifikační strategie…

Zdroj: Topgear.com

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Minivan třídy V od Mercedesu přichází v elektrické podobě

Mercedes znovu rozšiřuje svoji elektrickou řadu EQ, do které nově náleží koncept EQV, první minivan (nebo chcete-li MPV) německé automobilky na baterie.

Novinka je sice stále konceptem, jenže nenechte se tímto slovem zmást – Mercedes slíbil, že na frankfurtském autosalonu letos v září ukáže už sériovou verzi.

Podle Mercedesu je tohle auto ideální pro rodiny, sportovní nadšence a VIP přepravu. O druhém zmíněném účelu lze úspěšně pochybovat – vždyť tohle auto jede maximální rychlostí okolo 160 km/h. Což ale na druhou stranu na taxík stačí – baterie s kapacitou 100 kWh slibuje dojezd 400 km a co se týče výkonu, dostaneme 150 kW či chcete-li 201 koní, což ledajaká dodávka nemá.

Jakmile vám začne docházet šťáva, nasměruje vás navigační systém k nabíječce. Na které nebudete muset zůstávat dlouho – na 100 km jízdy se dostanete za čtvrthodinové nabíjení na rychlonabíječce, a za tu dobu si stihnete dát kávu. Zaplatit (za nabíjení, ne za tu kávu) pak můžete pomocí speciální aplikace.

K dispozici jsou varianty se sedmi nebo osmi sedadly, a pro VIP taxi si můžete vybrat i šestisedadlový minibus. Zezadu tohle auto vypadá jako současná generace třídy V, ovšem přední maska s LED světly dává jasně najevo, do jaké kategorie tohle auto náleží. Cenu zatím neznáme, nicméně současně s dalšími devíti modely řady EQ by i van EQV měl na trh dorazit do roku 2022. Což je poměrně agresivní elektrifikační strategie…

Zdroj: Topgear.com

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."