Test Mini Cooper S E Countryman All4: elektrifikace v malém-velkém

5. 1. 2020  |  Luboš Srb  |  komentovat

První běžně vyráběné elektrické Mini dokazuje, že elektrifikace může být klidně i pro konzervativní zákazníky.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design a výbava
» 2. Jízda a spotřeba, závěr

Plug-in hybridní Mini Cooper S E Countryman All4 je autem pro každého, kdo chce moderní klasické vozidlo částečně vylepšené o některé výhody spojené s elektrifikací. Chcete jezdit do práce nebo třeba na chatu jen čistě na elektřinu jako elektromobil a užít si tak tichou a svižnou jízdu s nižšími provozními náklady nebo různé výhody elektromobilů? Žádný problém. Pokud se vám baterie vybije, můžete stále pokračovat na benzín, což se hodí pro případné delší trasy. Že nejde o nic nového pod sluncem? To je pravda, nicméně klíčovou roli zde hraje unikátní pohonné ústrojí, které podle mě patří mezi to nejlepší, co aktuálně na poli plug-in hybridů seženete. Ne náhodou se tak stejný princip hybridního pohonu používá třeba u sesterského plug-in hybridního supersportu BMW i8.

Mini začalo s elektrifikací už v roce 2008, kdy Britové prodali pár stovek kusů čistě elektrické verze, ovšem šlo spíše o experiment a demonstraci technologie, kterou posléze využila mateřská automobilka BMW u svého prvního elektromobilu i3 či plug-in hybridu i8. Nicméně sériově vyráběné a pro každého zákazníka běžně dostupné první elektrické Mini je až plug-in hybridní model Cooper S E Countryman All4 z roku 2017, který naopak používá plug-in hybridní sestavu z modelu BMW 225xe, takže spolupráce v rámci koncernu zdá se funguje. Elektromobil Mini má do běžného prodeje teprve dorazit a půjde o opravdové legendární Mini poháněné jen elektromotorem s baterií.

Větší Mini a kabina jako v letadle

To o testovaném Countrymanovi nemůžu tak jednoznačně říct. Auto není vůbec malé, jde o nafouknutý crossover s prostornějším interiérem či větším zavazadlovým prostorem, ale také speciálním hybridním pohonem s pohonem nejen předních kol, ale i pohonem všech kol, což se hodí třeba i pro jízdu do terénu. Koneckonců Countryman v překladu znamená Venkovan, takže se ani nelze divit. Abych pravdu řekl, trvalo mi pár dnů, než jsem si na zvětšené proporce legendárního Mini zvykl. Ale také na některé jeho designové až skoro retro prvky. Cílovka rozhodně není velká, vždyť už samotná cena přes jeden milion korun může obzvláště pak v případě Čechů pohlížejících na poměr cena/výkon spoustu zákazníků odradit. Jak ale prozradím v následujících odstavcích testu, byla by to škoda.


Už zvenku si všimnete, že je Countryman rozměrnější než klasické malé Mini. A platí to víceméně i uvnitř. Jako řidič jsem měl kolem sebe poměrně dost prostoru. Nezvykle působící je snad jen zkosenější čelní sklo, které ubírá trochu toho vnímatelného místa v kabině, ale jinak díky i třeba velmi dobrému výhledu přes zpětná zrcátka se budete cítit lépe než třeba při cestování v ekonomické třídě v letadle. S ním má ale vlastně Mini společné speciální přepínače, které působí opravdu jako z letadlového kokpitu. Zde odjistit, pak přepnout režimy, přepnout barevný nádech interiéru a hurá na cestu. Pro mladé a obzvláště pak ženy to může být něco, co si rychle oblíbí. Sám jsem toho byl svědkem.

Za prostorný interiér včetně elektricky otevíratelného kufru o velmi slušném objemu 405 l, prémiově vyhlížející a neupatlatelnou palubní desku, či velmi pohodlné sedačky dávám kladné body. Ale nemůžu si pomoct, velmi atypický design interiéru a palubní desky, kde všude máte někdy až hrozně násilně naroubované kruhy a některá tlačítka zbytečně utopena nebo některé ukazatele vám zkrátka budou na přístrojovém monitoru za volantem při jízdě chybět, to není něco, čím by si automobilka jen získávala zákazníky. Zbytečnost loga Mini promítaného na zem u dveří řidiče to vše jen podtrhuje. Abych ale také chválil, tak na palubě najdete moderní Head-up displej, který vám promítá důležité informace jako je rychlost či například navigace na čelní sklo a vám tak stačí jen sledovat silnici před vámi. Potěšila mě také bezdrátová nabíječka či moderní USB-C, ačkoliv středová přihrádka s těmito komponentami je zbytečně utopená a hůře se k ni během řízení dostáváte.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design a výbava
» 2. Jízda a spotřeba, závěr

Články: , , , ,

avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na

PRÁVĚ VYŠLO NA ELEKTRICKEVOZY.CZ

Dotace na elektromobily v ČR pokračují. Na firmy čeká 150 milionů korun

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo novou již VI. výzvu, ve které bude podporovat menší mimopražské firmy. TIP: Vše, co potřebujete vědět o dotacích na… (diskuze 2)

Luboš Srb  |   publikováno: DNES

V Rakousku už havarovala první Honda e. Byl to předváděcí kus

Elektromobil Honda e utrpěl nehodu, při které skončil na boku. Došlo k ní v Rakousku a dle místních informací byl havarovaným zrovna předváděcí kus,… (diskuze 4)

Michaela Kadlecová  |   publikováno: DNES

Nová Tesla Gigafactory 5 v Texasu bude opravdu šíleně velká

Továrna Gigafactory, kterou buduje Tesla v texaském Austinu, bude v mnoha ohledech fenomenální. V porovnání s jinými továrnami, které vyrábějí vozy Tesla, bude několikanásobně… (diskuze 0)

Michaela Kadlecová  |   publikováno: DNES

5 nápadů, jak by Tesla mohla softwarově vylepšit Model 3. Máte nějaké další?

Už to bude skoro půl roku, co jezdíme s Teslou Model 3. Nastává tedy pomalu čas hlubšího hodnocení toho, jaký elektromobil opravdu je a… (diskuze 8)

Luboš Srb  |   publikováno: VČERA

Zásadní zlom? Tesla baterie budou mít o 20 % vyšší energetickou hustotu

„Tužkové“ bateriové články s označením 2170, které používá Tesla ve svých elektromobilech, by měly mít v příštích pěti letech o 20 % zvýšenou energetickou… (diskuze 9)

Luboš Srb  |   publikováno: 31. 7. 2020
Dodržujeme pravidla o ochraně osobních údajů.
K analýze návštěvnosti a personalizaci reklam používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.