Mercedes EQC se v Německu moc dobře neprodává. Lepší je Tesla, Jaguar i Audi

29. 5. 2020  |  Martin Skořepa  |  2 komentáře

Měl to být zabiják Tesly, ovšem zatím to vypadá, že americkou konkurenci ani trochu neohrožuje a z lovce se stává spíše lovná zvěř.

Elektromobil Mercedes EQC | foto: vlastní

TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky

Zákazníci toužící po nějakém kvalitnějším a větším elektromobilu s delším dojezdem dostali v posledních letech na výběr. Nejen Tesla, ale i Audi, Mercedes či Jaguar začaly prodávat své prémiovky s čistě elektrickým pohonem, ovšem už předem bylo jasné, že všichni nemohou ze souboje vyjít jako vítězové.

Zajímavé je sledovat čísla na německém trhu, kde se elektromobilita poměrně rychle rozvíjí a spolu s tím i místní značky. Nicméně pokud jde o Mercedes, ten nástup nového trendu, zdá se, tak úplně nezachytil. Samotná automobilka sice zatím o prodejích EQC mlčí, nicméně dle Federálního úřadu pro motorovou dopravu v Německu máme alespoň nějaký odhad.

Prodeje nesplnily očekávání?

V žebříčku se zde daří Audi e-tron (test), kterého se v loňském roce prodalo celkem asi 3 500 kusů. Relativně úspěšný byl i Jaguar I-Pace (test) s téměř 1 000 prodanými kusy a třeba Tesla Model X, která už se pár let prodává a není takovou naprostou novinkou, si připsala přes 700 kusů, společně s Modelem 3 dokonce přes 10 000 kusů a s Modelem S ještě o další téměř tisícovku více.

Mercedes EQC (test) nemá za loňský rok na kontě ani 400 kusů a dohromady s letošním rokem to není ani 700 kusů, přitom se EQC snaží automobilka masivně propagovat. Vedení společnosti Daimler podle německého plátku Handelsblatt popsalo prodejní čísla EQC jako celkovou katastrofu. Přispěly k tomu zřejmě i problémy s nedostatkem baterií.

Na německém trhu tedy na poli prémiovějších elektromobilů zatím dominuje spíše americká Tesla, než domácí značky.

zdroj: teslarati

Články: , , , , , , ,

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Tom256Lojza Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Lojza
Lojza

Pomalé DC nabíjení. Malá kapacita akumulatoru. Velká spotřeba. Omezení max rychlosti na 180km/h. Tento koktejl z auta udělal neprodejné auto

Tom256
Tom256

Mercedes by měl zabrat a nabídnout “top” kvalitu a funkčnost i v elektroautech. Samozřejmě pomalé nabíjení a malá baterie se těžko dá okecat. Hrozí jim, že vítězem bude konkurence.

PRÁVĚ VYŠLO NA ELEKTRICKEVOZY.CZ

Dotace na elektromobily v ČR pokračují. Na firmy čeká 150 milionů korun

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo novou již VI. výzvu, ve které bude podporovat menší mimopražské firmy. TIP: Vše, co potřebujete vědět o dotacích na… (diskuze 2)

Luboš Srb  |   publikováno: DNES

V Rakousku už havarovala první Honda e. Byl to předváděcí kus

Elektromobil Honda e utrpěl nehodu, při které skončil na boku. Došlo k ní v Rakousku a dle místních informací byl havarovaným zrovna předváděcí kus,… (diskuze 4)

Michaela Kadlecová  |   publikováno: DNES

Nová Tesla Gigafactory 5 v Texasu bude opravdu šíleně velká

Továrna Gigafactory, kterou buduje Tesla v texaském Austinu, bude v mnoha ohledech fenomenální. V porovnání s jinými továrnami, které vyrábějí vozy Tesla, bude několikanásobně… (diskuze 0)

Michaela Kadlecová  |   publikováno: DNES

5 nápadů, jak by Tesla mohla softwarově vylepšit Model 3. Máte nějaké další?

Už to bude skoro půl roku, co jezdíme s Teslou Model 3. Nastává tedy pomalu čas hlubšího hodnocení toho, jaký elektromobil opravdu je a… (diskuze 8)

Luboš Srb  |   publikováno: VČERA

Zásadní zlom? Tesla baterie budou mít o 20 % vyšší energetickou hustotu

„Tužkové“ bateriové články s označením 2170, které používá Tesla ve svých elektromobilech, by měly mít v příštích pěti letech o 20 % zvýšenou energetickou… (diskuze 9)

Luboš Srb  |   publikováno: 31. 7. 2020
Dodržujeme pravidla o ochraně osobních údajů.
K analýze návštěvnosti a personalizaci reklam používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.