ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Mazda prý necítí tlak ze strany zákazníků na výrobu elektromobilů

  |  komentovat  |  autor: Pavel Kreuziger

Mazda v loňském roce oznámila, že v roce 2019 uvede v Kalifornii elektrické vozidlo z jediného důvodu – aby splnila legislativní požadavky.

Zatím neznáme příliš detailů, ale vypadá to, že americký stát Kalifornie přišel s návrhem, aby každá automobilka do dvou let přišla s něčím, co při provozu vydává nulové emise. Nad tím se ostatně nebudeme pozastavovat – i když podle nás mají elektrické vozy svůj smysl, je nám jasné, že pokud by měly nulové emise, šlo by vlastně o perpetuum mobile.

Podívejme se ale na vyjádření prezidenta francouzské pobočky japonské automobilky, Phillipe Geffroye: „Ze strany zákazníků nepřichází žádný skutečný tlak na vozidla s alternativními palivy. Jak v USA, tak v Evropě si elektrická vozidla kupuje buďto minorita bohatých zákazníků nebo společnosti, které chtějí hrát na ekologickou notu.“

To je ostatně pravda, alespoň prozatím, a jedním z důvodů je i fakt, že elektromobily prozatím nemohou těžit ze snížených nákladů díky velkovýrobě. Jde zkrátka stále o okrajový segment, v němž jsou náklady na produkci jednoho vozidla obrovské. Dalším problémem jsou baterie, které zatím nejsou tak ekologické, jak by být mohly. Jejich výroba a recyklace je zkrátka stále příliš drahá. Až začne sériová výroba nedávno vyvinutých baterií s pevným (skleněným) elektrolytem, jež pojmou třikrát tolik energie co stejně velké Li-ion, bude to něco jiného.

Není tak třeba se na kroky Mazdy dívat jen negativně, neboť se jedná o jednu z mála automobilek, co si výše uvedené uvědomuje. I proto přichází s alternativními způsoby snižování spotřeby i emisí. Nová generace motorů SkyActiv-G by totiž měla v dieselovém (vznětovém) ústrojí spalovat benzín se spotřebou 3,3 litru na sto kilometrů. A to už stojí za úvahu.

Zdroj: Electrek.co, Motorauthority.com

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

DNES  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Při tvorbě titulku jsem si tentokrát trochu pomohl známým sloganem „Vorsprung durch Technik, česky Náskok díky technice.“, které Audi…

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

DNES  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 procentech doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to…

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

S myšlenkou moderních plně elektrických aut přišlo německé BMW již před dlouhými 11 lety. A za to dobu urazilo…

Mobilní zobrazení