Konec spalovacích motorů? Žádný zákaz nyní nehrozí, má to ale jeden velký háček

  • Německý ministr dopravy se rozmluvil o zákazu spalovacích motorů
  • Ten údajně v roce 2035 nenastane, má to ale jeden háček
  • Fosilní paliva by musela být vyměněna za syntetická
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační foto

Ono to s tím zákazem spalovacích motorů nejspíš nebude zase tak horké, jak se zdálo. Výstup německého ministra dopravy na neformálním setkání evropských ministrů byl pro mnoho odpůrců elektromobility jako polití živou vodou. V roce 2035 údajně žádný zákaz spalovacích motorů nebude, háček je v tom, že spalovat budou moci pouze syntetická, nikoliv fosilní paliva.

Konec spalovacích motorů zatím nehrozí

Již roky se Evropská komise dohaduje o termínu zakázání prodeje spalovacích motorů s vidinou výrazného snížení vyprodukovaných emisí. Vidle jim teď do toho hází pravděpodobně nejvlivnější země celého uskupení, tedy Německo. I neformální výstup ministra dopravy na setkání ministrů evropských zemí, který se měl konat poblíž Paříže, stačil k tomu, aby se věc s odložením zákazu na těchto pohonných jednotek brala za hotovou.

V projevu zmínil hned několik rovin jeho myšlenky. Především se ministr Volker Wissing nechce spoléhat pouze na elektrickou, nebo vodíkovou mobilitu. Dle jeho názoru na to lidé stále nejsou a ani v blízké budoucnosti nebudou připraveni. Zmínil také velmi špatnou dostupnost elektromobilů, co se finanční stránky týče a upozornil na nutnost technologické neutrality.

Přesto je zde však zásadní podmínka. Všechny automobily se spalovacím motorem by museli jezdit na syntetická a nikoliv fosilní paliva. Ta by přitom měla být kompatibilní i s většinou současných motorů a zároveň se jejich použitím vyprodukované emise výrazně sníží. Wissing by šel dokonce tak daleko, že by požadoval nemožnost tankování tradičního fosilní paliva.

Výfuk spalovacího vozu

Výfuk spalovacího vozu, ilustrační foto


Čtěte také: Politici vynucují ekologii, přesto nabíjí své elektromobily dieselovým generátorem


Co to znamená pro automobilky?

Největší dopad by měl tento krok na samotné automobilky. Téměř všechny disponují strategií, která má dovést jejich modelové řady k plné elektrifikaci v rozmezí let 2030 až 2040, zatímco německý ministr jen tak mimochodem prohlásí, že kompletní zákaz spalovacích motorů je vlastně v současné chvíli nesmysl.

Ani si nechceme představovat frustraci jednotlivých zástupců značek, nicméně velmi pravděpodobně postupem času přijdou drobné ústupky od původních plánů. V důsledku se tak můžeme dočkat většího množství nejrůznějších hybridních ústrojí, které jsou pro mnoho řidičů přeci jen mnohem lépe skousnutelné, než samotné elektromobily.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Konec spalovacích motorů? Žádný zákaz nyní nehrozí, má to ale jeden velký háček

  • Německý ministr dopravy se rozmluvil o zákazu spalovacích motorů
  • Ten údajně v roce 2035 nenastane, má to ale jeden háček
  • Fosilní paliva by musela být vyměněna za syntetická
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační foto

Ono to s tím zákazem spalovacích motorů nejspíš nebude zase tak horké, jak se zdálo. Výstup německého ministra dopravy na neformálním setkání evropských ministrů byl pro mnoho odpůrců elektromobility jako polití živou vodou. V roce 2035 údajně žádný zákaz spalovacích motorů nebude, háček je v tom, že spalovat budou moci pouze syntetická, nikoliv fosilní paliva.

Konec spalovacích motorů zatím nehrozí

Již roky se Evropská komise dohaduje o termínu zakázání prodeje spalovacích motorů s vidinou výrazného snížení vyprodukovaných emisí. Vidle jim teď do toho hází pravděpodobně nejvlivnější země celého uskupení, tedy Německo. I neformální výstup ministra dopravy na setkání ministrů evropských zemí, který se měl konat poblíž Paříže, stačil k tomu, aby se věc s odložením zákazu na těchto pohonných jednotek brala za hotovou.

V projevu zmínil hned několik rovin jeho myšlenky. Především se ministr Volker Wissing nechce spoléhat pouze na elektrickou, nebo vodíkovou mobilitu. Dle jeho názoru na to lidé stále nejsou a ani v blízké budoucnosti nebudou připraveni. Zmínil také velmi špatnou dostupnost elektromobilů, co se finanční stránky týče a upozornil na nutnost technologické neutrality.

Přesto je zde však zásadní podmínka. Všechny automobily se spalovacím motorem by museli jezdit na syntetická a nikoliv fosilní paliva. Ta by přitom měla být kompatibilní i s většinou současných motorů a zároveň se jejich použitím vyprodukované emise výrazně sníží. Wissing by šel dokonce tak daleko, že by požadoval nemožnost tankování tradičního fosilní paliva.

Výfuk spalovacího vozu

Výfuk spalovacího vozu, ilustrační foto


Čtěte také: Politici vynucují ekologii, přesto nabíjí své elektromobily dieselovým generátorem


Co to znamená pro automobilky?

Největší dopad by měl tento krok na samotné automobilky. Téměř všechny disponují strategií, která má dovést jejich modelové řady k plné elektrifikaci v rozmezí let 2030 až 2040, zatímco německý ministr jen tak mimochodem prohlásí, že kompletní zákaz spalovacích motorů je vlastně v současné chvíli nesmysl.

Ani si nechceme představovat frustraci jednotlivých zástupců značek, nicméně velmi pravděpodobně postupem času přijdou drobné ústupky od původních plánů. V důsledku se tak můžeme dočkat většího množství nejrůznějších hybridních ústrojí, které jsou pro mnoho řidičů přeci jen mnohem lépe skousnutelné, než samotné elektromobily.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."