Ono to s tím zákazem spalovacích motorů nejspíš nebude zase tak horké, jak se zdálo. Výstup německého ministra dopravy na neformálním setkání evropských ministrů byl pro mnoho odpůrců elektromobility jako polití živou vodou. V roce 2035 údajně žádný zákaz spalovacích motorů nebude, háček je v tom, že spalovat budou moci pouze syntetická, nikoliv fosilní paliva.
Již roky se Evropská komise dohaduje o termínu zakázání prodeje spalovacích motorů s vidinou výrazného snížení vyprodukovaných emisí. Vidle jim teď do toho hází pravděpodobně nejvlivnější země celého uskupení, tedy Německo. I neformální výstup ministra dopravy na setkání ministrů evropských zemí, který se měl konat poblíž Paříže, stačil k tomu, aby se věc s odložením zákazu na těchto pohonných jednotek brala za hotovou.
V projevu zmínil hned několik rovin jeho myšlenky. Především se ministr Volker Wissing nechce spoléhat pouze na elektrickou, nebo vodíkovou mobilitu. Dle jeho názoru na to lidé stále nejsou a ani v blízké budoucnosti nebudou připraveni. Zmínil také velmi špatnou dostupnost elektromobilů, co se finanční stránky týče a upozornil na nutnost technologické neutrality.
Přesto je zde však zásadní podmínka. Všechny automobily se spalovacím motorem by museli jezdit na syntetická a nikoliv fosilní paliva. Ta by přitom měla být kompatibilní i s většinou současných motorů a zároveň se jejich použitím vyprodukované emise výrazně sníží. Wissing by šel dokonce tak daleko, že by požadoval nemožnost tankování tradičního fosilní paliva.
Čtěte také: Politici vynucují ekologii, přesto nabíjí své elektromobily dieselovým generátorem
Největší dopad by měl tento krok na samotné automobilky. Téměř všechny disponují strategií, která má dovést jejich modelové řady k plné elektrifikaci v rozmezí let 2030 až 2040, zatímco německý ministr jen tak mimochodem prohlásí, že kompletní zákaz spalovacích motorů je vlastně v současné chvíli nesmysl.
Ani si nechceme představovat frustraci jednotlivých zástupců značek, nicméně velmi pravděpodobně postupem času přijdou drobné ústupky od původních plánů. V důsledku se tak můžeme dočkat většího množství nejrůznějších hybridních ústrojí, které jsou pro mnoho řidičů přeci jen mnohem lépe skousnutelné, než samotné elektromobily.
Ono to s tím zákazem spalovacích motorů nejspíš nebude zase tak horké, jak se zdálo. Výstup německého ministra dopravy na neformálním setkání evropských ministrů byl pro mnoho odpůrců elektromobility jako polití živou vodou. V roce 2035 údajně žádný zákaz spalovacích motorů nebude, háček je v tom, že spalovat budou moci pouze syntetická, nikoliv fosilní paliva.
Již roky se Evropská komise dohaduje o termínu zakázání prodeje spalovacích motorů s vidinou výrazného snížení vyprodukovaných emisí. Vidle jim teď do toho hází pravděpodobně nejvlivnější země celého uskupení, tedy Německo. I neformální výstup ministra dopravy na setkání ministrů evropských zemí, který se měl konat poblíž Paříže, stačil k tomu, aby se věc s odložením zákazu na těchto pohonných jednotek brala za hotovou.
V projevu zmínil hned několik rovin jeho myšlenky. Především se ministr Volker Wissing nechce spoléhat pouze na elektrickou, nebo vodíkovou mobilitu. Dle jeho názoru na to lidé stále nejsou a ani v blízké budoucnosti nebudou připraveni. Zmínil také velmi špatnou dostupnost elektromobilů, co se finanční stránky týče a upozornil na nutnost technologické neutrality.
Přesto je zde však zásadní podmínka. Všechny automobily se spalovacím motorem by museli jezdit na syntetická a nikoliv fosilní paliva. Ta by přitom měla být kompatibilní i s většinou současných motorů a zároveň se jejich použitím vyprodukované emise výrazně sníží. Wissing by šel dokonce tak daleko, že by požadoval nemožnost tankování tradičního fosilní paliva.
Čtěte také: Politici vynucují ekologii, přesto nabíjí své elektromobily dieselovým generátorem
Největší dopad by měl tento krok na samotné automobilky. Téměř všechny disponují strategií, která má dovést jejich modelové řady k plné elektrifikaci v rozmezí let 2030 až 2040, zatímco německý ministr jen tak mimochodem prohlásí, že kompletní zákaz spalovacích motorů je vlastně v současné chvíli nesmysl.
Ani si nechceme představovat frustraci jednotlivých zástupců značek, nicméně velmi pravděpodobně postupem času přijdou drobné ústupky od původních plánů. V důsledku se tak můžeme dočkat většího množství nejrůznějších hybridních ústrojí, které jsou pro mnoho řidičů přeci jen mnohem lépe skousnutelné, než samotné elektromobily.