Britský startup Ionic Cars není zdaleka první firmou, která se snaží jít s dobou a ukázat „možnosti přeměny starších klasických aut ve stylové, moderní a plně výkonné káry s nulovými emisemi.“
TIP: Z legendární retro káry se stal elektromobil
Výsledek jejich práce může vypadat třeba takto, kdy byl předělán slavný a ikonický Mercedes Pagoda (W113) se spalovacím motorem z roku 1963 v moderní – avšak na dnešní poměry už retro – elektromobil.
Předělávku superstylového kupéčka, se kterým v minulosti jezdily takové slavné hvězdy jako například Charlton Heston, John Lennon, John Travolta a mezi nedávné majitele patřily celebrity jako David Coulthard či Kate Moss, vzala firma Ionic Cars opravdu zodpovědně.
Znovuzrozená Pagoda vypadá zvenku stále stejně, ale pod kapotou byl nahrazen spalovací motor a nádrž novějšími komponentami, elektromotorem a baterií. Díky tomu má automobil lepší jízdní vlastnosti, je výrazně výkonnější (o pár koní navíc a hlavně dvojnásobný točivý moment 550 Nm s okamžitým nástupem, takže na stovku zrychlí již za 7 sekund, tedy o téměř 2 sekundy rychleji než u původní spalovací verze), a nejen to.
Elektromobil je také tišší a bez vibrací, také jezdí bez emisí a zvládá rekuperovat, tedy získávat energii zpět při brzdění. Neméně zajímavé pak jistě je, že má nejméně 10x nižší provozní náklady než konvenční verze, do které se tankuje palivo. Akorát dojezd klesl z necelých 400 km na nádrž na něco přes 250 km na jedno nabití 57kWh baterie.
Cena elektrické Pagody je 250 000 liber, tedy v přepočtu něco přes 7 milionů korun.
Britský startup Ionic Cars není zdaleka první firmou, která se snaží jít s dobou a ukázat „možnosti přeměny starších klasických aut ve stylové, moderní a plně výkonné káry s nulovými emisemi.“
TIP: Z legendární retro káry se stal elektromobil
Výsledek jejich práce může vypadat třeba takto, kdy byl předělán slavný a ikonický Mercedes Pagoda (W113) se spalovacím motorem z roku 1963 v moderní – avšak na dnešní poměry už retro – elektromobil.
Předělávku superstylového kupéčka, se kterým v minulosti jezdily takové slavné hvězdy jako například Charlton Heston, John Lennon, John Travolta a mezi nedávné majitele patřily celebrity jako David Coulthard či Kate Moss, vzala firma Ionic Cars opravdu zodpovědně.
Znovuzrozená Pagoda vypadá zvenku stále stejně, ale pod kapotou byl nahrazen spalovací motor a nádrž novějšími komponentami, elektromotorem a baterií. Díky tomu má automobil lepší jízdní vlastnosti, je výrazně výkonnější (o pár koní navíc a hlavně dvojnásobný točivý moment 550 Nm s okamžitým nástupem, takže na stovku zrychlí již za 7 sekund, tedy o téměř 2 sekundy rychleji než u původní spalovací verze), a nejen to.
Elektromobil je také tišší a bez vibrací, také jezdí bez emisí a zvládá rekuperovat, tedy získávat energii zpět při brzdění. Neméně zajímavé pak jistě je, že má nejméně 10x nižší provozní náklady než konvenční verze, do které se tankuje palivo. Akorát dojezd klesl z necelých 400 km na nádrž na něco přes 250 km na jedno nabití 57kWh baterie.
Cena elektrické Pagody je 250 000 liber, tedy v přepočtu něco přes 7 milionů korun.