Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Jaké máte reálné zkušenosti s elektromobilem? Výsledky ankety

  |  redakce  |  10 komentářů

Od minulé soboty 18. dubna jste mohli téměř celý týden hlasovat v anketě největšího českého online magazínu o elektromobilech, Elektrickevozy.cz, o tom, jaké vlastně máte reálné zkušenosti s elektromobilem.

Za volantem elektromobilu Tesla Model 3 | foto: vlastní

TIP: Podívejte se na všechny ankety i jejich výsledky na Elektrickevozy.cz!

Ankety se zúčastnilo tentokrát překvapivě pouhých 243 hlasujících (v předchozích dílech to bylo vždy asi 3x více). Už to je samo o sobě na zamyšlení. Můžeme samozřejmě jen spekulovat, jestli to třeba není způsobené tím, že tolik hlasujících z předchozích našich anket tentokrát zkrátka nechtělo přiznat, že s elektromobilem nemá žádné zkušenosti.

A jaké jsou jinak výsledky? 41 % hlasujících elektromobil vlastní a jezdí s ním a alespoň 8 % hlasujících již v elektromobilu alespoň sedělo a nechalo se svézt. 25 % si už vyzkoušelo řídit elektromobil, ale z různých důvodů jej v tuto chvíli nevlastní. A nakonec 26 % respondentů pak uvedlo, že v elektromobilu nikdy ani nesedělo a nemá tak s elektromobilem vlastně žádné reálné zkušenosti.

Screenshot výsledků šestého dílu redakční ankety | foto: Elektrickevozy.cz

Co říkáte na tyto výsledky? O svůj názor se můžete podělit v diskuzi pod článkem!

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
5 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
DušanLibeLzyxSamikMíra Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Harry
Harry

Myslím, že by každý z nás měl zkusit ujet elektromobilem aspoň 100km. Nemyslím kvůli věčným rejpalům, negativistům a odpůrcům,(občas i hlupákům), ale z důvodu, aby mohl přinést skutečné chyby a nedostatky. Faktem je, že za pár let to bude běžnější než spalovák, ale do té doby je třeba objektivně hledat ty mínusy. Né jen stále opakovat něco o dojezdu a délce dobíjení.

Joseph
Joseph

Souhlasím s tím, že by si to měl vyzkoušet opravdu každý. Chápu, že zdaleka ne všichni mohou provozovat vozítko na baterky, protože je prostě nemají jak pohodlně dobíjet na denní bázi v místě svého bydliště (typicky sídliště). Když on ten dojezd a rychlost nabíjení u elektrických vozítek je skutečně důležitý. Možná i v této fázi jejich vývoje právě ten nejdůležitější. U mne je toto třeba prioritou + dostupnost volných kapacit u veřejných dobíjecích stanic. Právě z takovýchto důvodů zvažuji při obměně hlavního rodinného pohybovátka za jiný s hybridním pohonem. Samozřejmě pak ještě také třeba praktičnost takového vozítka jakou je třeba… Číst vice »

Lib
Lib

Otázka byla dle mého názoru úplně zbytečná. Protože k čemu mi je svezení, když na trhu EV jsou auta velikosti rodinného kombíku pouze za cenu vysoko převyšující milión Kč. Ale to se otočíme pořád v kruhu. Koupit EV = nižší náklady. Jenže EV za více než milion = vysoká hav. pojistka.
Zajímavá otázka by byla: “Kdyby vás nelimitovala cena, jaké EV byste si koupili?” Vsadím se, že by to vyhrála Tesla.

Josef
Josef

Osobně bych se jako kupec momentálně zaměřil na ojeté BMW i3 jako druhé auto do rodiny. Ideálně od roku 2016, kdy už měli vychytané mouchy.

Samik
Samik

Aktuálně ojetý Egolf reálný dojezd 150-190 km najeto 53 000 km. cena 365 000 Kč parkovací asistent, GPS, USB, vyhřívané oka a sedačky, DVD, isofix, Aut. Klima, na ježdění do práce, obchodu, školy jak dělaný. A i na návštěvu za babičkou cca 100 km daleko stačí! Pokud hodně jezdíte po městě jak dělaný! Ve firmě si ho můžu zadarmo nabít takže pro chytré lidi i skoro nulový provoz!

eLzyx
eLzyx

jasně že Tesla. Nikdo jiný nedokáže postavit tak geniálně jednoduché auto. Nechápu, proč v ostatních autech musí být 20 řídících jednotek, které nelze aktualizovat jinak než v servisu. Nechápu, proč automobil má zastarat podle toho, jak se provozovatel služby třetí strany (spotify, youtube atp.) vyspí. Nechápu, proč není možné do “starého” auta nahrát nové funkce, když v Tesle to jde. Nechápu, proč nejde u ostatních vyměnit starý řídící systém za nový, když v Tesle to jde. Nechápu, proč ostatní limitují Vmax na 200km/h. Nechápu proč ostatní ignorují potřebu tahání vleku či nosiče kol. Nechápu …
A proto Tesla

Lib
Lib

Naprosto souhlasím. Ale na druhé straně,kolik lidí si může dovolit podřídit Teslu za 1,2 mil v základu. A dost mě šokovalo jak jeden český youtuber Teslu 3 trochu ťuknul zezadu. Auto se stalo naprosto nepojizné s možností odtažení max po úsecích 30 metrů. A servis Tesly taky nepatří k nejlevnějším.

Míra
Míra

Tato anketa,na rozdíl od předchozích, nám asi nic nového nezdělí. Vzorek respondentů je totiž výběrový (odpovídali lidé,kteří mají o tématiku zájem) a nikoliv reprezentativní, jako u průzkumů veřejného mínění. Zajímalo by mne,koli % populace si k EV alespoň přičichlo, a kolik % lidí se k tomu (většinou negativně) vyjadřuje.

Samik
Samik

Bohužel aktuálně mě omezuje infrastruktůra. U paneláku nemám nabíječky. Přítom je tu spousta lamp veřejného osvětlení. Ale v práci jezdím na eklektickém vysokozdvižném vozíku. A je to super. Sice nenajezdím kilometry, ale hydraulika nazvedá tun až až. Bezporuchové. Baterie měníme během 2-3 min vydrží 12 h. I serivisák radši dělá baterie než naftu. Ale asi koupím elektokoloběžku. Přes léto ideální a dobiji to v práci zadáčo.

Dušan
Dušan

V mojom prípade je to jednoduché …

Mám štyri deti a neexistuje žiadne použiteľné elektroauto o ktorom by som mohol pouvažovať …. (nissan

Ale zato počúvam, že spaľovacie autá sú strašným “prežitkom” a treba ich zrušiť. Potom budem musieť asi kúpiť dve elektroautá a tá naša “ekokolóna” bude ku.va ekologická : )

PS NISSAN E-NV200 EVALIA je ako rodinné auto nepoužiteľné.

Mobilní zobrazení