ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Jak zaručit, aby baterie v elektrovoze vydržely co nejdéle?

  |  2 komentáře  |  autor: Jakub Mokříš

Největší část z ceny elektrovozu obvykle tvoří baterie. Ta má svoji životnost, která není zrovna malá, ale při denním používání samozřejmě za čas bude poznat, že už to není co bývalo.

Nenabíjejte baterie do plna. Nabíjení do 100 % jim vyloženě neškodí, ale pro jejich životnost to není optimální. Pokud tedy chcete prodloužit životnost baterie, nabíjejte na zhruba 90 %.

Nevybíjejte baterie úplně. Jako u předchozí rady ale platí, že když čas od času přijedete k nabíječce s „baterkou skoro na nule“, nic vážného se nestane. Nemělo by to ale být pravidlem. Pokud je to možné, neměla hodnota nabití padat pod 20 %.

Nevystavujte akumulátory extrémním teplotám. Možná to znáte u svého smartphonu. V zimě na mraze najednou padne hodnota nabití velice rychle a po přechodu do tepla opět vzroste. Není to však zdravé ani pro telefon, ani pro elektroauto. Pokud to tedy je možné, neparkujte na přímém slunci za tropických letních teplot, ani na mrazu v zimě. Chápeme ale, že čas od času se tomu člověk zkrátka nevyhne.

Nevrtejte se v bateriích! To je snad nejdůležitější rada ze všech. Baterii berte jako živý organismus, do kterého může zasahovat jen odborník s patřičným vzděláním. Jakékoliv mechanické poškození nejen, že může snížit životnost nebo baterii zničit, ale může napáchat i škody na vašem zdraví. Elektromobil není Škoda 120, domácí opravy skutečně nedoporučujeme.

ČLÁNKY:,

Diskuze

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
MirousMartin Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Martin
Martin

Zjednodušeně: nejezděte. Nejezděte, protože počtem nabití klesá životnost a kapacita baterie. Když už musíte někam jet, tak jen z klimatizované garáže do garáže. Nebo jen na jaře a na podzim. Zkraťte si super dlouhou dojezdovou vzdálenost ještě o 30% a při nabíjení čekejte v autě, abyste nepřekročili 90%.

Mirous
Mirous

„…má svoji životnost, která není zrovna malá,…“ To nemá logiku, když je životnost velká, proč se tím trápit? Snad chtěl autor napsat „..která není zrovna velká…“ Dřív bývali v redakcích korektoři, protože autorská slepota funguje spolehlivě.

Test Lexus RX 450h L: když vznešený hybrid povyroste

Test Lexus RX 450h L: když vznešený hybrid povyroste

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Lexus se svými vozy proslavil jednoznačně díky neobyčejné pohodlnosti a byl také u zrodu moderních SUV. S neustále narůstající…

Mercedes-Benz S 560 e: vylepšený plug-in hybrid pro mafiány?

Mercedes-Benz S 560 e: vylepšený plug-in hybrid pro mafiány?

VČERA  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Jste mafián? Pokud jste odpověděli, že ano, mám pro vás další otázku. Jste moderní mafián? Pokud totiž nejezdíte nejmodernější…

Tesla ve Spojených státech prodává víc aut než Mercedes

Tesla ve Spojených státech prodává víc aut než Mercedes

12. 10. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Třetí čtvrtletí bylo pro Teslu rekordní co do počtu prodaných aut. Podle nejnovější zprávy se jí na americkém trhu…

Mobilní zobrazení