Jak moc degraduje baterie Tesly Model 3 po 14 měsících užívání?

Samuel Novotný

Jak je to tedy s tou baterií Tesly Model 3? Jak rychle a jak moc degraduje? O kolik procent baterie přijdu? Youtuber Bjørn Nyland se rozhodl, že se tomu u své Tesly podívá pod pokličku a z celé situace vytvoří video. Pojďme se na to tedy podívat.

TIP: Elektromobily budou levnější než spalovací auta. Slibuje to bezkobaltová baterie

Youtuber Bjørn Nyland, který vlastní bílou Teslu Model 3 (test) ve verzi Performance, má za 14 měsíců najeto již 60 000 km. Díky tomu mohl udělat další test, při kterém se podíval na to, jak moc a jak rychle degraduje baterie Tesly. Jak to dopadlo? Když to vezmeme naprosto jednoduše a bez různých zajímavých údajů, tak za 14 měsíců přišel přibližně o 6 % původní kapacity baterie elektromobilu, ovšem za úbytek 2 ze 6 % mohlo nejspíš něco jiného.

Jak Bjørn test provedl? Nechal svou Teslu přes noc nabíjet, a to až do 100 %. Poté se vydal na dlouhý výlet, kdy jel většinu času rychlostí 80 – 90 km/h, aby zjistil, kolik energie  je schopný z baterie dostat. Bjørn během testu odhadl, že celková dostupná energie byla 68,8 kWh, z toho spotřebovaná 66,4 kWh. Toto číslo pak vydělil stavem nabití baterie (0,997-0,032), což znamená, že měl 99,7 % na začátku a 3,2 % na konci testu.

Pojďme se podívat, jak na tom byla baterie se svou kapacitou minule:

Dne 27. dubna 2019 byla kapacita baterie elektromobilu na 73 kWh. Další údaj pochází z 15. října 2019, tehdy měla baterie kapacitu 69,6 kWh, ovšem zde je velká pravděpodobnost, že 2 kWh sebral softwarový update vozu. Třetí a poslední údaj pochází z 13. června 2020, kapacita baterie na 68,8 kWh.

Ve výsledku to tedy znamená, že vůz ztratil za dobu 14 měsíců, kdy najel 60 000 km, asi 6 % kapacity baterie. Je ovšem vcelku důležité ještě jednou zdůraznit, že za úbytek 2 % může nejspíš aktualizace softwaru. Tím série testů nekončí, další test se má konat za 6 měsíců.

zdroj: InsideEVs

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články