Hyundai radí, jak se chovat k baterii, aby vydržela co nejdéle

Jakub Mokříš

S životností baterie je to prosté. Čím lépe se k ní člověk chová, tím déle vydrží v dobré kondici. Jak na to radí Hyundai?

TIP: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?

Ve zkratce jde především o to nevystavovat akumulátor extrémům. Prvním tipem tak je, aby se uživatelé vyhýbali vybíjení na příliš nízké hodnoty, to znamená zhruba pod 20 % její kapacity. Pokud to není nutné, tak by tedy neměl řidič využívat celý potenciál dojezdu.

Druhou radou je nabíjet co nejčastěji. Po návratu z práce, po příjezdu do práce, zkrátka kdykoliv je to možné. Zejména pokud je akumulátor vybitý, není dobré ho nechávat v tomto stavu delší dobu, než je bezpodmínečně nutné.

Podle třetího tipu je dobré vyvarovat se delších prudkých akcelerací. Ty totiž zahřívají články díky potřebě vozu náhlého přísunu velkého množství elektrické energie. Opakované rozjezdy s pedálem až na podlaze tak asi nebudou zrovna to pravé pro životnost baterie.

https://youtu.be/VCOhbmu4rSg

Parkujte pokud možno ve stínu, jak radí Hyundai ve čtvrtém bodě. Nebudete muset „předchlazovat“ auto před tím, než si do něj sednete a odjedete. V létě je zkrátka lepší najít stín a i když jsou dnešní auta stavěna na tyto podmínky, tak ani laku vozu neprospívá prudké sluneční záření. Podobné je to s interiérem.

Posledním doporučením je snížit si limit nabíjení baterie na nižší hodnotu, než je maximální. Velká spousta uživatelů volí 80 % a až ve chvíli, kdy ví, že pojedou delší trasu, tak nechají akumulátor nabít na 100 %. Je to ale zbytečné, pokud člověk denně ujede jen pár desítek kilometrů a na životnost akumulátoru to má skutečně zásadní vliv.

zdroj: Hyundai

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články