ElektrickéVozy.cz

Hybridní Toyota Auris HSD – test v provozu – druhá část

  |  komentovat  |  autor:

V naší druhé části testu hybridního vozu Toyota Auris HSD se podíváme na možnosti využití rekuperace energie, tedy získání energie bržděním.

Výhod hybridního vozu, jako je rekuperace, využijeme  zejména v hustém provozu. Při zpomalení vozu nebo při brzdění se nám ihned energie vrací zpět do baterie. Podle toho, jak moc je baterie nabitá, tak se pak elektronika sama rozhoduje, jak často využije čistě elektrický pohon nebo doplní svou silou benzinový motor. Samozřejmě, že čím více se naučíte jezdit na elektřinu (ve městě to není těžké), tím lépe pro vás a vaši peněženku.

Naše další jízda byla delší. Jeli jsme z Českých Budějovic do Prahy přes Písek, pak po úseku dálnice, v Praze přes městský okruh až na dálnici D1 a dál až do Neratovic. Tato část testu pak končila v Praze. Ujeli jsme asi 240 km. Kromě krátkých pracovních zastávek – (jízda neměla jen testovací charakter, ale i pracovní) – připadalo na jízdu ve městě asi 40 km.

Výsledky testu č.2

Pro upřesnění – datum jízdy 7.2.2012 mezi 14. a 18. hodinou. Teplota okolí od -7 do -9°C. Vozovky mokré, bez sněhu.

Digitální ukazatele byly před jízdou nulovány a po jízdě ukazovaly průměrnou spotřebu 4,8 l/100km a průměrnou rychlost 72km/h. Je to poměrně vysoký rychlostní průměr, uvážíme-li jízdu po městě a v hustém provozu.

Jízda byla byla velmi příjemá, vůz se řídí a ovládá komfortně a jeho chování na silnici je překvapivé. Na spotřebu se nedalo moc dobře jet, neboť se na našich silnicích jezdí poměrně rychle, mnohdy i kolem 110 km/h a nechtěl jsem se nechat předjíždět.

Při jízdě na dálnici jsem se snažil udržet max 130km/h. Několikrát použil Power Mode, který je velmi výhodný při předjíždění. Ve městě, kde se provoz trochu zpomalil, jsem s výhodou použil čistě „elektrickou“ jízdu.

Velkou nevýhodou je však skutečnost, že si elektronika o všem rozhoduje sama. Nedokázal jsem vypozorovat, kdy a proč nastartuje motor i při nabitých bateriích. Většinou přepíná při 36 km/h, ale občas i při 42 km/h, ale párkrát se mi stalo že to bylo i 50 km/h. Myslím, že by to mělo umět i přepnutí „natvrdo“, nebot v koloně se jede 20 – 30km/h, ale stane se, že na vteřinku překročíte 36 km/h a on to ihned přepne a to i když se auto samo rozjede. A tak zase musíte ubrat a vnutit mu to. Je to škoda, mělo by to jít ve smyslu – dokud mám něco v baterce, chci jet na baterku.

Závěrem

Výsledky testu nás překvapily. Spotřeba není sice podle reklamy, ale je velmi nízká. Máme srovnání ze stejné jízdy s klasickým vozem Toyota Auris, který má motor 1600 ccm a zde se na této trase pohybujeme kolem 6,5-7 litrů. Hybrid Toyota Auris HSD má motor 1800 ccm a přesto spotřeba byla o 2 litry menší.
..

Testovaný produkt: Toyota Auris HSD, autor recenze: Luděk Srb, hodnocení: 5/5
ČLÁNKY:, , ,
Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

12. 7. 2017  |    |  diskuze (0)

Elektromobil Faraday Future FF 91 zvládl jeden z nejtěžších závodů na světě – stoupání na horu Pikes Peak v americkém Coloradu…

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

23. 6. 2017  |    |  diskuze (1)

Společnost Hyundai se nechala slyšet, že urychlila svůj plán na uvedení prvního plně elektrického SUV s dlouhým dojezdem, byť není jasné,…

Recenze Xiaomi Mi Scooter 2: elektrokoloběžka nejen pro zábavu

Recenze Xiaomi Mi Scooter 2: elektrokoloběžka nejen pro zábavu

18. 6. 2017  |    |  diskuze (1)

Chytrá koloběžka od Xiaomi vás bude bavit. Je rychlá, tichá, odolná a jednoduše složitelná pro snadný převoz. Nejen, že s…

Mobilní zobrazení