Modely Puma, Kuga a Explorer budou k dispozici už během prvního pololetí příštího roku. Auta mají ukazovat cestu, kterou se chce Ford na evropském trhu ubírat.
Ford Puma je zcela nový kompaktní crossover ve stylu SUV. Puma nabízí největší objem zavazadlového prostoru v segmentu: 456 litrů v základní konfiguraci. Součástí zavazadlového prostoru je přitom i tzv. „Megabox“ o objemu osmdesát litrů, ideálně sloužící k převážení nestabilních a vysokých předmětů – třeba pokojových květin. Megabox také uvítají všichni, kdo při návratu z výletu nebo sportovního výkonu potřebují bezpečně převézt zablácené holinky nebo oblečení. Prostě je hodí do plastového Megaboxu, který se po jízdě vystříká hadicí a nečistoty se vypustí otvorem ve spodní části úložného prostoru. V Pumě přitom najdete spousty dalších chytrých detailů, třeba zipem připevněné potahy sedadel, které lze snadno odepnout a vyprat.
Nejúspornější variantou pohonu Fordu Puma je inteligentní mild-hybridní soustava se zážehovým litrovým motorem EcoBoost v kombinaci se startér-generátorem a baterií typu lithium-ion o napětí 48 voltů. Startér-generátor dokáže při jízdě dodat až padesát procent točivého momentu a téměř šestnáct koní výkonu, což např. výrazně zvyšuje schopnost okamžité akcelerace z nízkých otáček a samozřejmě i pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva. Při brzdění soustava naopak rekuperuje elektrickou energií a dobíjí baterii. Ford Puma v mild-hybridní verzi bude k dispozici v kombinaci se spalovacím motorem o výkonu 155 koní. První vozy se na českých silnicích objeví už v lednu příštího roku.
SUV Ford Kuga se na e-Salonu poprvé představí v nové generaci: se zcela novým designem, prostornější a přitom lehčí než dříve. Nová Kuga však bude také nejvíce elektrizovaným modelem v celé dosavadní historii firmy Ford. Bude se totiž vyrábět jako plug-in hybrid, mild-hybrid a později také jako tzv. full hybrid. Na e-Salonu se nová Kuga představí ve verzi plug-in hybrid. Ta je vybavena čtyřválcovým atmosférickým benzinovým motorem o objemu 2,5 litru, pracujícím v tzv. Atkinsonově cyklu, ve spojení s elektromotorem napájeným lithium-ion baterií o kapacitě 14,4 kWh. Celá soustava dává výkon 225 koní a vůz může na čistě elektrický pohon ujet více než padesát km. Díky tomu nabízí nová Kuga také příznivou hodnotu spotřeby a emisí CO2, totiž 1,2 l/100 km a 29 g/km (WLTP). Baterie se dobíjí rekuperací při brzdění, lze ji však dobít také přes nabíjecí port v předním blatníku z běžné 230 V sítě. Plné nabití tímto způsobem trvá přibližně čtyři hodiny. Při jízdě si řidič může vybrat ze čtyř režimů práce motoru: automatického, plně elektrického, plně „benzinového“ nebo dobíjecího.
Na českém trhu se nový Ford Kuga objeví během března příštího roku a kromě hybridních verzí bude k dispozici i s motory 1.5 EcoBoost a 1.5 a 2.0 EcoBlue.
Největším SUV s modrým oválem ve znaku bude na českém i evropském trhu zcela nová generace Fordu Explorer. Toto sedmimístné SUV se na e-Salonu představí s plug-in hybridním pohonem. Ten kombinuje třílitrový zážehový šestiválec EcoBoost s elektromotorem a baterií – a celkový výkon této soustavy činí úctyhodných 450 koní, točivý moment 840 Nm a dojezd čistě na elektřinu až 40 km. Nový Explorer je sériově vybaven pohonem všech čtyř kol spojeným se samočinnou desetistupňovou převodovkou a řidič si bude moci vybrat mezi sedmi jízdními režimy. K dispozici mu bude i spousta asistenčních systémů, například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek nebo udržení a vedení uprostřed jízdního pruhu.
Ford Explorer figuruje v USA jako pojem už od nástupu své první generace, která v roce 1991 znamenala začátek vzestupu kategorie vozů SUV, jehož jsme dnes svědky i v Evropě. Ve své šesté generaci přichází Explorer s technickými řešeními, která zachovávají všechny výhody vozu SUV včetně schopnosti jízdy mimo silnice, ale kombinují je zároveň s mimořádnou ekologičností. Také model Explorer je možné dobíjet přes speciální port za levým předním blatníkem – a také v něm může řidič volit mezi čtyřmi režimy práce pohonné soustavy, podobně jako u modelu Kuga. Předpokládáné hodnoty emisí CO2 a spotřeby činí u nového Exploreru 78 g/km, resp. 3,4 l/100 km (WLTP). Do Evropy se nový Explorer bude dovážet jen v této plug-in hybridní verzi a na české silnice vyjede v dubnu či květnu příštího roku.
Veletrh e-Salon otevře své brány pro veřejnost na výstavišti PVA v Praze- Letňanech 15. listopadu – a všechny hybridní novinky Fordu si zájemci mohou prohlédnout v hale číslo 3.