Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Ford slibuje nový elektromobil pro Evropu. Zřejmě bude cenově dostupný

  |  Luboš Srb  |  11 komentářů

Americký Ford si plácl s německým Volkswagenem a například využije jeho speciální platformu MEB určenou pro elektromobily.

Nabíjecí stanice Ford | foto: Ford

TIP: Ford nejspíše plánuje vlastní síť nabíječek pro elektromobily

Výsledkem spolupráce by mělo být, že od roku 2023 bude Ford v Evropě vyrábět ročně přes 600 000 kusů nového elektromobilu, který by tak mohl být dost možná celkem cenově dostupný. Kromě toho budou obě společnosti spolupracovat také v oblastech užitkových vozů a autonomního řízení.

Ford bude spolupracovat s Volkswagenem

„Využití architektury Volkswagen MEB Fordem v Evropě představuje další milník v elektrické strategii skupiny Volkswagen a pomůže oběma společnostem k naplnění závazků Pařížské dohody z roku 2015. Volkswagen a Ford plánují prozkoumat další možné cesty ke spolupráci na automobilech s elektrickým pohonem.” píše se v oficiální tiskové zprávě od společnosti Ford.

„Od roku 2023 dále by Ford mohl prodávat ročně až 600 000 elektromobilů založených na architektuře MEB. Vůz navržený a zkonstruovaný Fordem v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu se stane v nabídce značky další lákavou volbou vedle elektrického Mustangu Mach-E, který bude uveden do prodeje v roce 2021.” se také objevilo ve zprávě od americké automobilky.

Ford upozorňuje, že předmětem partnerství není výměna vlastnických podílů mezi Fordem a Volkswagenem. Obě společnosti zůstanou na trhu konkurenty.

zdroj: Ford

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
9 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
KerosinmrazikLaco liTTcko Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Od roku 2023 ?
Takže hodlají prošvihnout před pár dny uveřejněnou nevídaně štědrou Německou dotaci, a sníženou DPH? Nóóó to je dobrej plán. :-)

Kerosin
Kerosin

Pojmy: “Ford slibuje”, “do roku 23 by MOHL”, atd… mluví za vše.
Všichni včetně lidí u Fordu a VW vědí, že polovina této tiskové zprávy – potažmo článku – je vlastně jen takový render (v renderování jsou oba mistři), a že nepřejde ani do fáze prototypu, natož sériovky.

Laco li
Laco li

Protoze ona vedi,ze EV je naprosta blbost,do ktere je tlaci jeste vetsi blbouni z EU. A tak se bude dotovat a dotovat,a to i z penez tech,co ani po dotaci takove auto nekoupi,to jest z penez z chudsich zemi EU. Nebo si myslite,ze kdyz je prum.plat v cz 36tkc hrubeho a vice nez polovina ma nizsi,si to lide pobezi koupit. Takovy koupi max.dacii,ci mladsi ojetinu do 300tkc coz je ekvivalent nove tesly 3 v norsku bez dotace. A treba takovy rumuni uz na EV delaji pořadník. Az se platove srovname s norskem,nebo alespon s nemeckem(tam ev ale moc nefrci),pak i… Číst vice »

Laco li
Laco li

Myslim tim konkurenceschopnost komplexne. A zrusit dan z paliv a emisni pokuty,tak EV jde opet k ledu stejne jako pred 100 lety a to presto,ze uz je EV zas o kus dal,ale to spalovaky taky. Za me rikam,skloupit obe technologie jako to dela toyota,s baterii mensi na treba jen 80km a ti chytri zjisti,ze jim to na vetsinu denniho jezdeni staci,ale na delsi cesty tam maji moderni spalovak

TTcko
TTcko

prej ….a zrušit daň z paliv a emisní pokuty. To je dobrej fór :-)

Kerosin
Kerosin

K tomu skloubení technologií jak to dělá Toyota – a víte o tom, že HEV a při špatné používání i PHEV vyšli na spotřebu i emise hůře než spalovák bez elektrického ústrojí? I mě to překvapilo, ale má to jednoduché vysvětlení. On totiž když hybrid jede na fosilní palivo (na spalovák) tak ten spalovák neustále táhne mrtvou zátěž v podobě elektromotoru a baterie. Takže je neustále zatížen o zhruba 100 kg více, než ekvivalentní spalovák bez elektrického ústrojí. Tudíž víc žere, a když spálí víc paliva, má logicky větší emise. Ergo HEV je nejhorší možná varianta – to už raději… Číst vice »

Laco li
Laco li

Tak se optejte za kolik jezdi majitele toyot,a s atmosferou 1,8 litru v atkins.cyklu bezne do 5 litru,to jest za mene nez diesel. S motorem 2,4 atmosfera BENZIN za 7 litru. Oba znam,prvni nova corola combi,druhe SUV RAV. SUV Tesla X je tak tezka a s takovou spotrebou,ze to hlava nebere,viz test AutoTip,ale samo,ze ji pochvali,dnes nemuzou zbrojit proti. Prepocteno na emise v nemecku,vysla hure nez diesel audi Q8..a to je nemecko. A kvalita vozu uplne jinde. Kdyz se da mensi baterie i mensi el.motor,co vydrzi napr.jen 60km,auto je o dost levnejsi nez ciste el.,a dnes se da naprogramovat,ze pri… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Tak předně nemůžete technologii soudit podle toho, jak to vidí Češi. :-) Mě je jasné, že žijete v přesvědčení, že jsme nejchytřejší národ na planetě, ale výsledky tomu úplně nenapovídají. Dále – je přímo zakořeněnou tradicí si v ČR kupovat ojetiny. Tady i když všichni racionálně vědí, že je lepší si koupit nové auto v záruce, si jdou koupit ojetinu, protože je přece levnější. Že do ní během prvních let narvou o trošku víc, než kolik byl rozdíl od pořizovací ceny nového – nevadí – nechci slevu zadarmo že? A závěrem – auto si máte kupovat na základě racionálního úsudku,… Číst vice »

Laco li
Laco li

Asi zijete jinde,ono koupit nove auto za 600tkc a 22 mesicu stare s 85tkm za 320tkc(grand scenic) je prece jen rozdil,za dalsich 6 let a manzelcinych 120tkm(20tkm/rok) me nikdy stat ten rozdil 280tkc na opravach stat nebude,a pri prodeji bude mit uz cenu jen o malo nizsi,nez ho koupit novy. Ale jste asi dobre situovany,ze rodinne auto,nove na el.pohon za min.1.2mil.kc vam prijde bezne. To,ze u nas se kupuji z vetsiny ojetiny a je vozovy park jaky je,neni odrazem mentality,ale financni situace obyvatel v ruznych statech EU. Navic je prokazano,ze obyvatele ze zapadnich zemi najedou 2.1x vice km za rok… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

K té životní úrovni -ač mi to přijde osobní a nepodstatné – v zájmu diskuse Vám odpovím, že žijeme kousek od Prahy v tom, čemu se lidově říká “satelitní městečko”. Pořídili jsme si zde malý typizovaný domek, na který mám doživotní (tedy přesněji řečeno do 60ti let) hypotéku. Automobil “nevlastníme žádný”, jen zde máme napůl se sousedem sdílené jedno EV konkrétně JAC iEV7S a to na měsíční splátky (ne však leasing – ale půjčili jsme si v bance s úrokem 4.2 %) a auto koupili za hotové s dotací. A teď k Vaší situaci. Není třeba porovnávat nějaké životní úrovně… Číst vice »

mrazik
mrazik

Obe soucasne auta co mame doma jsem koupil nove, mam dum takze pripadnou moznost nabijet doma pres noc, ale at pocitam jak pocitam, nikdy mi trikrat drazsi EV auto nevyslo financne lepe. A hlavne nakupem EV auta bych uvrhnul rodinny rozpocet do situace, ze bychom se museli hodne uskromnit a proto nevidim duvod. Mozna mam stesti, ale zatim jsem na zadnem aute nemusel resit defactop zadny problem – jen pravidelne vymeny oleje a filtru jednou za rok (cca 5 tisic Kc).

Mobilní zobrazení