Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Ford Kuga Plug-in hybrid (2020) – Jde to i přirozeně

  |  Tomáš Drahoňovský  |  diskuze

Nabíjecí Kuga nemá daleko k ideálnímu rodinnému vozidlu. I když v elektrifikaci svého portfolia musí Ford konkurenci aktuálně spíše dohánět, na aktuálně nejprodávanějším evropském modelu to na první pohled není znát. Pokročilé vlastnosti sice od Kugy čekat nelze, ale kombinaci elektřiny, sportovního espritu a užitných vlastností zvládá jako málokdo.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a prostor
» 2. Interiér a výbava
» 3. Jízda, spotřeba, elektromobilita, Závěr

Plug-in hybridní Ford Kuga | foto: vlastní

Tak schválně: co vás napadne, když se řekne naráz Ford a elektrická vozidla? Vsadím se, že toho nebude mnoho. Leckdo si možná vzpomene na to, že u nás četl o hybridním Mondeu (test), které je tu s námi už od roku 2014. Pokud si nevzpomenete na žádné jiné auto, rozhodně to není vaší špatnou pamětí. Pokud vynecháme čistě elektrický, a tak trochu experimentální Focus, skutečně se Ford neměl v elektrickém hájemství čím chlubit.

Ta pravá elektrická ofenziva se však chystá na letošní a příští rok. Těšit se můžeme na dobíjecí Explorer nebo mild-hybridní menší vozy. Pokud je tu ale auto, od kterého si ve Fordu něco slibují, je to právě dobíjecí Kuga. Aktuálně se jedná o nejprodávanější typovou řadu na starém kontinentu. Řadu, která se trefila do trendu SUV a zároveň dokáže nabídnout i relativní cenovou vstřícnost v kombinaci s vysokou užitnou hodnotou.

Kdo někdy jel některou s předchozích generací Fordu Kuga, určitě potvrdí skvělé jízdní vlastnosti, ale bude si jedním dechem stěžovat na omezenou nabídku motorů. V případě, že jste se rozhodli nepreferovat diesel, byli jste historicky odkázáni vystrašeně sledovat varovně stoupající ukazatel spotřeby. I když atmosférické benziny od Fordu měl každý rád, jen málokdy se je povedlo uhlídat co se konzumace týče, na uzdě. Týden strávený se zbrusu novou Kugou nám však ukázal, že kombinace atmosférického benzinu a baterie s poměrně velkou kapacitou může představovat životaschopnou budoucnost.

Design a prostor

Pokud ovšem skutečně nějakou zkušenost se staršími Kugami máte, dost možná vás poslední inkarnace SUV od Fordu trochu zaskočí. Ona totiž nevypadá vůbec jako SUV. Po období, kdy všechny hatchbacky nasazovaly chůdy, už uplynulo v řekách hodně vody. Teď se zase začínají snižovat, nasazovat sportovní mimikry, aniž by zároveň rezignovaly na šířku a mohutnost. K dojmu přikrčenosti karoserie u Kugy tentokrát ovšem nepřispívá jen výbavový stupeň ST. Ten přidává úzkoprofilové devatenáctky nebo tónovaná skla. Mohutná tlama a dlouhá kapota udělají samozřejmě také svůj díl práce, stejně jako agresivně působící světlomety. Celkově je poměrně mohutná Kuga ale harmoničtějším dílem než třeba menší Focus. Jeho spláclý čumák stějně jako u nové Octavie prokazuje designu medvědí službu.

Na druhý pohled ale zvídavého pozorovatele zaujmou zcela jiné „designové“ prvky. Ten první je zajímavý: na levém blatníku umístěný nabíjecí port Mennekes je po otevření víčka olemovaný modrými diodami. Ty se postupně rozsvěcejí podle aktuální hladiny nabití. Je to jednak estetický a jednak praktický prvek – už žádné zapínání zapalování, abyste se dověděli, zda máte nabito.

Druhý výrazný prvek také vychází z přestavby auta směrem k elektromobilitě, ale dobrá zpráva to tentokrát není. Jedná se o to, že baterie a systém elektrického pohodnu vystupují pár centimetrů pod úroveň linie podvozku. Kdyby se jednalo o Land Rover, asi bych to měl za životně důležité negativum. Protože ale Kuga nikdy nebyla vozidlem, u kterého byste měli zkoumat nájezdové úhly a průchodnost terénem, přijměme to jako fakt, který přináší doba. Snad jen hmotnostní rozdíl mezi hybridem a spalovákem by nemusel činit hmotnost pěti potenciálních pasažérů dohromady…

Baterie tak ovšem svým nestandardním umístěním aspoň neubírá ze zavazadlového prostoru tolik, kolik třeba mohla, pokud by sebrala místo pro náhradní kolo. To naštěstí pod podlážkou nacházíme. I tak ale kufr svými 411 litry uspokojí málokoho. Velký loďák do něj na délku rozhodne nedáte, stejně jako třeba rybářskou židličku s opěradlem. U sportovního SUV bych ocenil i tunel na lyže za středovou opěrkou, bohužel, ani ta se nekoná.

O to více je však v autě místa pro cestující. Ani v první ani v druhé řadě nebude nikdo trpět nouzí. Kuga kromě výšky, díky které teď působí spíše jako hatchback, co projel vosím hnízdem, povyrostla ve všech směrech. A je to znát. Nejen že se na zadní sedačky vejde skoro každý libovolné výšky. Zejména v příčném směru už jsem si připadal spíše jako bych se měl radši něčeho přidržet, abych ve štědře dimenzovaném prostoru nepoletoval.

Protože celá přístrojová deska je podle nejnovějších trendů vyhnaná do výšky, místa pro nohy je ve Fordu Kuga habaděj. Zaujmout na delších cestách posaz zvaný slangově „menspreading“ skutečně nepředstavuje žádný výraznější problém.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a prostor
» 2. Interiér a výbava
» 3. Jízda, spotřeba, elektromobilita, Závěr

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na
Mobilní zobrazení