Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Flixbus chce testovat autobusy s palivovými články

  |  Samuel Novotný  |  diskuze

Původem německý provozovatel autobusové dopravy Flixbus a technologický specialista Freudenberg Sealing Technologies (FST) hodlají v rámci společného projektu uvést na trh autobusy s palivovými články.

Společnosti Flixbus a Freudenberg Sealing Technologies mají v plánu uzavřít partnerství, v rámci kterého chtějí na trh uvést autobusy s palivovými články. Toto partnerství se má také rozšířit o výrobce autobusů. Počáteční diskuse jsou již v průběhu, jak potvrzuje Flixbus v tiskové zprávě. Jména však ještě nebyla zmíněna.

Profil požadavků Flixbusu pro nová vozidla je mnohem jasnější, z hlediska výkonu by se měly autobusy rovnat aktuálním dieselovým autobusům s motory Euro VI. Bez doplňování paliva by vozidla s palivovými články měla najet nejméně 500 kilometrů najednou a měla by být schopna doplňovat palivo za méně než 20 minut.

„Po úspěšném spuštění tří elektrických dálkových autobusů chceme nyní společně s Freudenbergem vyvinout první dálkový autobus s pohonem na palivové články a nastavit další milník v historii mobility,“ říká Fabian Stenger, generální ředitel společnosti Flixbus. Společnost se rozhodla pro elektrické autobusy od firem BYD a Yutong. Tyto bateriové elektrické autobusy se používají například na linkách mezi Paříží a Amiens a mezi Frankfurtem a Mannheimem. V případě palivových článků musí být tato technologie vyvinuta interně – a může být později použita i mimo autobusy.

Plánuje se hybridní systém, který inteligentně kombinuje baterie a palivové články. Kromě dálkové autobusové dopravy bude pohon přímo použitelný i pro těžká užitková vozidla, jako jsou nákladní vozidla. Systém bude během ověřovací fáze zpočátku vybaven systémem reprezentativní autobusové flotily 30 vozidel.

FST se ve skutečnosti specializuje na širokou škálu těsnění, včetně těsnění používaných ve spalovacích motorech. Protože těsnění hrají s extrémně těkavým vodíkem důležitou roli, společnost říká, že vyvíjí palivové články od poloviny 90. let. Začátkem roku 2018 společnost FST rovněž získala výrobce palivových článků a získala podíl v americkém výrobci baterií XALT Energy – oba důležité know-how pro hybridní projekt palivových článků.

Aby se zajistilo rychlé provedení projektu, usilují obě společnosti o veřejné financování v rámci „národního inovačního programu pro technologii vodíkových a palivových článků“ (NIP).

Zdroj: electrive

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na
Mobilní zobrazení