ElektrickeVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Fiat 500e: cenově dostupný elektromobil do města

  |  5 komentářů  |  autor: Martin Skořepa

Italská automobilka vyrábí překvapivě jeden z cenově nejzajímavějších a nejlogičtějších elektromobilů do města.

Jedná se o čtyřmístný elektromobil, který seženete již za necelých 400 tisíc korun, resp. necelých 500 tisíc korun ve vyšším a „novějším“ provedením.

Plně elektrický Fiat 500e ujete klidně i přes 200 km na jedno nabití, samozřejmě v závislosti na stylu jízdy. Naopak přes zimu při vytápění nebo naopak přes léto při klimatizování musíte počítat s dojezdem spíše v rozmezí od 150 do 200 km. Každopádně do města to více než bohatě postačí.

O výkon se stará 83kW elektromotor, tedy 111 koní, s okamžitým točivým momentem 200 Nm, což vzhledem k malému a lehkému provedení automobilu znamená velmi hbité zrychlení. Z 0 na 100 km/hod to pak trvá 8,8 sekundy. Maximální rychlost činí 142 km/hod. Ale stejně jako u ostatních elektromobilů se doporučuje jezdit spíše nižšími rychlostmi a ideálně stylem „brzda, plyn“ a rekuperovat, tedy dobíjet baterie brzděním.

Následně je možné využít rychlonabíjení, u kterého stačí jen 20 min pro nabití baterie, nicméně na starém kontinentě nejsou tyto nabíječky dostupné. A zbývá tak využití konektoru Mennekes nebo Wallbox: s dobou dobíjení zhruba 4 hodiny (AC 6,6 kW, 400V), z domácí zásuvky 230V pak zhruba 6-7 hodin.

Fiat 500e je dostupný hned v několika barevných provedeních.

ČLÁNKY:, , ,

Diskuze

avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
janMartin iOnCandasOndřej Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Ondřej
Ondřej

Fiat 500e rychlonabíjení? Od kdy?

Martin iOn
Martin iOn

Fiat nema rychlonabijeni!!!
Diky tomu se z nej stava naprosto neprakticky elektromobil se vsemi neduhy, ktere nam predhazuji petrolhaedi a ja s nimi (jako elektromobilista) v tomto konkretnim pripade souhlasim (je to drahe, male, pomalu se to nabiji, nikam to nedojede, skutecne jen kolem komina – za ty prachy si radeji koupim felcku a na dosmrti mam PHM gratis, nijak se neomezuju, mam plnohodnotne 4 mista a dokonce i kufr hec)

Candas
Candas

Jedeme mi z Kalifornie skoro funglovka – najeto 6500 mílí, cena 290 tis. bez DPH po všech přepravách, clu a přihlášení. Na ježdění po Praze po zákaznících a odvoz dětí ideál. Zase tak malé autíčko to není. Pod nohami jsou obří záslepky a to samé platí o kufru, kde 30% tvoří balast pro nabíječku a jeho vyjmutím se prostor výrazně zvětší. Dobíjení D27 v garáži. 100km/ 25kč, výbava, kterou felicie nemá, zrychlení také ne, možnost modrých zón též nedá. A hlavně nikomu nesmrdím pod nosem… každý to má nastavené jinak.

Martin iOn
Martin iOn

A co teprve az se neco na tom fiatku odjebe? Kdo vam to opravi? Zadny autorizovany servis u nas na elektricky fiat neni (take jeden z duvodu, proc jsem toto auto zamitl). Felinu mi opravi kdekdo, dokonce i sam a nahradni dily jsou velmi levne, coz se o fiatu rict neda. Kazdopadne, pokud by fiat mel aspon to rychlonabijeni, uz bych tolik neskripal zubami a dalo by se to pouzivat i na delsi trasy (klidne i jako prvni a jedinne auto v rodine). Takto opet potvrzujete, ze EV je druhe auto do rodiny a dat za druhe auto min. 300… Číst vice »

jan
jan

jak jste prisel na 25kc/ 100km? nejlevnejsi tarif je asi 2,20 kc / Kwh, tedy i s poplatky za distribuci atd, pak to vychazi na jednou tolik, asi 55 kc / 100 km, krom chluparskeho proudu, tusim d61d, ten je za 1,80 kc, ale zas je jen pres vikend :) . Udajne nejlevneji vyjde nabijeni na nabijeckach v obch. centrech, ale nemam overeno, nejaky tri sta korunovy pausal na mesic, ale zas je vic tech provozovatelu distributoru, takze je snad zapotrebi mit tri karty. Kdyz to trochu prezenu, tak s nejakym vychrochtanym dieslem pres leto na hranolky a zimu normal… Číst vice »

Elektrokoloběžky nestačí. Lime lidem půjčí také elektromobily

Elektrokoloběžky nestačí. Lime lidem půjčí také elektromobily

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Sdílení aut neboli carsharing je v dnešní době tak oblíbený, že tuhle nálepku v poslední době dostávají i obyčejné autopůjčovny, které…

První zkušenost s elektromobilem, aneb ztráta elektropanictví

První zkušenost s elektromobilem, aneb ztráta elektropanictví

DNES  |  Jakub Mokříš  |  13 komentářů

Nejsem úplný řidič začátečník, něco najeto mám, v pár autech už jsem seděl. Ale čistě elektřinou poháněné vozidlo jsem…

S elektrobusy v Mnichově už nesouhlasí ani Zelení

S elektrobusy v Mnichově už nesouhlasí ani Zelení

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  10 komentářů

Měl to být bohulibý projekt, který měl snížit emise ve městě a vyčistit vzduch. Jenže už i politikům strany…

Mobilní zobrazení