Engineering Explained detailně rozebral chování Modelu 3 na sněhu

Jakub Mokříš

Engineering Explained patří k jedněm z těch serióznějších a respektovaných YouTube kanálů, který se věnuje nejen elektromobilům, ale automobilismu obecně. Nečekejte tedy žádný Top Gear, ale spíše něco vážněji pojatého.

Na začátku vidíme Model 3 v konfiguraci se stálým pohonem všech kol a se zimními pneumatikami. Rozjezd je bez problémů a stejně tak pomalejší jízda po silnici pokryté místy vrstvičkou ledu. YouTuber dále popisuje problém, který je společný všem automobilům s 20″ koly – dost zúžené možnosti výběru zimních plášťů. I na toto je speciálně u nás, ve střední Evropě dobré myslet při případné koupi vozidla. Tesla je schopna dodat svým zákazníkům parádní kola i se slušnými zimními gumami, samotné pneumatiky si však od Tesly koupit zatím nemůžete.

Dále je ve videu vysvětleno, jak se Tesla vypořádává s prokluzováním zadní nápravy. Uzavřený diferenciál na nápravě posílá vždy stejnou porci kroutícího momentu na obě kola. Pokud však jedno kolo začne prokluzovat, vozidlo se s tím vypořádá tak, že prokluzující kolo zkrátka přibrzdí. To ovšem není nic nového a není to samozřejmě výsada jen Tesly. Na rozdíl od klasické čtyřkolky ale Model 3 těží ze dvou motorů. Takže když zadní náprava začne v zatáčce „ujíždět“, řídící jednotka zadní motor zcela odpojí a přední kola celé auto ze zatáčky jakoby vytáhnou a tím ho srovnají.

Zdroj: youtube

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články