Elektromobily jsou pro Čechy drahé, ukázaly výsledky naší ankety
Od minulé soboty 21. března jste mohli téměř celý týden hlasovat v anketě největšího českého online magazínu o elektromobilech, Elektrickevozy.cz, o tom, kolik by měl stát elektromobil, abyste si jej pořídili. Jaké jsou tedy výsledky?

TIP: Magazín Elektrickevozy.cz je jedničkou na trhu. Děkujeme za přízeň!
Naší ankety se zúčastnilo téměř 1 057 hlasujících, kterým chceme tímto poděkovat! Díky vám je totiž vypovídající hodnota výsledků opět vysoká.
Češi chtějí levná auta, platí to i pro elektromobily
Dle výsledků chtějí Češi nepřekvapivě co nejlevnější elektromobily, stejně jako obecně co nejlevnější auta. Není tedy překvapením, že prodej nových aut klesá a naopak se Češi poohlížejí spíše po bazarových kouscích. Netušíme, jestli všichni čtenáři hlasovali v naší anketě svědomitě, nebo opravdu prostě nechtějí za nové auto vynaložit vyšší finanční prostředky – ačkoliv v dlouhodobém horizontu může být i dražší elektromobil celkově cenově výhodnější než na pořízení levnější (ovšem dražší provoz, servis, a další poplatky) konvenční auto.
66 % respondentů uvedlo, že chtějí elektromobil do 500 000 korun, dále 23 % by bylo ochotno pořídit elektromobil v rozmezí od 500 do 700 000 korun a 6 % hlasujících by pak dalo za elektromobil od 700 do 900 000 korun. Pouhá 3 % hlasujících by za elektromobil zaplatila něco kolem 1 milionu a 2 % pak dalo přes 1 milion korun. Přitom situace je taková, že většina elektromobilů se pohybuje s cenou zatím kolem milionu a více, což by chtělo jen 5 % našich hlasujících. Naopak 95 % hlasujících by dalo za elektromobil méně.

Řešením pro zájemce o elektromobil v ČR by tak mohl být bazarový, ojetý elektromobil, který se už dnes dá sehnat kolem 300 tisíc korun v poměrně dobrém stavu. A na levný, nový elektromobil si budou zatím Češi muset nechat zajít chuť. K cenové paritě mezi srovnatelným konvenčním autem se spalovacím motorem a čistým elektromobilem by se díky rozjetí velkovýroby elektromobilů, dalšímu výraznému poklesu ceny baterií (nejdražší komponenty u elektroauta) a zdokonalení technologických postupů mělo dojít v příštích 5 letech.
Musíme ovšem uznat, že v této anketě jsme nepoložili otázku tak úplně správně a výsledky se daly čekat. Zítra se tedy v nové anketě budeme ptát na to, o kolik by se mohla lišit cena mezi konvenčním vozem a tím čistě elektrickým, pokud uvažujeme pořízení naprosto stejného auta se stejnou výbavou, kde místo spalovacího motoru s palivovou nádrží bude elektromotor s baterií, a z tohoto vyplávající odlišnosti (výhody, nevýhody) mezi oběma typy aut.