ElektrickéVozy.cz

Elektromobilita bude dobrý byznys – ale…

  |  komentovat  |  autor:

Přinášíme část tiskové zprávy z druhého ročníku konference E-mobilita. V Praze se na ní minulý týden sešli všichni, kdo mají s elektromobilitou v České republice co dočinění. Shodli se, že dřív než se z elektromobilů stane výnosný byznys, žádné velké rozšíření je nečeká.

Daniel Dušek, předseda dozorčí rady SKD Trade, v inspirativní prezentaci představil elektromobil Mia Electric. Z prezentace bylo možné se dozvědět, že v roce 2011 firma prodala 2500 kusů, plán na rok je 12 000 kusů s tím, že reálných je podle Duška vyrobit 10 000 kusů.

Otázkou je, kolik se podaří skutečně prodat. Nové verze elektromobilu budou mít za příplatek nezávislé vnitřní topení plus příhřev baterie, což jsou dvě zásadní věci, které tomuto unikátnímu elektrickému autu v rozšíření zásadně pomohou.

Na rok 2014 údajně chystá firma zcela nové elektrické vozidlo, které by mělo být poháněno vodíkovými palivovými články. Souběžně s tím investuje do výstavby větrných elektráren. Údajně za každých 1000 prodaných vozů Mia Electric by měla být vybudována jedna větrná elektrárna o výkonu 1,5 MW.

Spolu s tím by Mia měla nabízet také domácí stanici pro výrobu a plnění vodíkem. Kromě značky Mia se Dušek krátce zmínil také o vlastním projektu SKD Trade, kterým je elektrobus Stratos LE30e stavěný na podvozku IVECO.

Jako další vystoupil jediný zahraniční host konference, Marc Tison, vedoucí oddělení Programy elektrických vozů skupiny PSA Peugeot Citroen. Ten mluvil především o trendech ve vývoji elektromobilů ve své společnosti, vývoj cen a kapacity baterií a elektromobilu jakožto investici do budoucna. Zmínil také některé projekty sdílení aut ve Francii.

Na Tisonovo vystoupení zajímavě reagoval pan Jaromír Vegr, který přišel s otázkou, která nejspíš ležela na mysli všech, kdo o elektromobilitě něco málo vědí. A totiž, proč dnes PSA Peugeot Citroen kupuje elektromobily iMiEV z Japonska a dává na ně vlastní značku, když ještě v 90. letech šlo o prakticky jedinou firmu na světě, která elektromobily sériově vyráběla? Odpovědi na tuto otázku se však pan Tison umně vyhýbal.

zdroj: tisková zpráva Eon

ČLÁNKY:,
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

2. 10. 2017  |    |  2 komentáře

Prius zůstává ikonickým a tak trochu futuristickým vozem i v roce 2017, tedy 20 let od prvního sériově vyráběného hybridního…

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

24. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak by o inovacích mohl něco vědět. A něco by mohl vědět také o inovátorech. Nedávno se…

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

3. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Richard Hammond je v partě současných moderátorů pořadu The Grand Tour (a bývalých moderátorů Top Gearu) považován za „toho třetího“. Je…

Mobilní zobrazení