ElektrickéVozy.cz

Elektromobil Škoda Green E Line se objeví už za dva roky.

  |  komentovat  |  autor: Luděk Srb

První komerčně nabízený elektromobil Škoda by se mohl objevit u prodejců v roce 2014. V rámci snižování dopadu na životní prostředí Škoda už nyní nabízí řady vozů s nízkými emisemi GreenLine. Elektrický pohon má podle šéfa Škody Winfrieda Vahlanda zásadní význam pro řešení mobility bez emisí.

Upravený model Octavia má pomoci získat zkušenosti s tímto pohonem v praxi. Každá z Octavií Green E Line má během 12 měsíců najet nejméně 15 tisíc kilometrů. Od února bude jeden vůz jezdit mezi letištěm v Ruzyni a centrem Prahy a od dubna Škoda elektromobily nabídne k využití vybraným externím partnerům. „Smyslem provozu této flotily je získat reálný zákaznický feedback, zpětnou vazbu, kterou zohledníme v těch budoucích vývojích,“ uvedl vedoucí vývoje elektromobility Škody Auto Petr Kristl.

Octavia Green E Line dokazuje technologickou kompetenci na poli elektromobility a je milníkem v rámci rozsáhlé strategie trvale udržitelného rozvoje. Výchozím modelem pro elektromobil se stala Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru.

Baterie je umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodiny. Váží zhruba 315 kilogramů. Dobíjecí body jsou vpředu pod logem Škoda a na boční části vzadu. Nabíjení na 80 procent kapacity trvá při použití napětí 400 V dvě hodiny a osm hodin při nabíjení z běžné sítě 230 V. Baterie napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za dvanáct sekund a její maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

Zatím jsou elektromobily spíše okrajová záležitost. Loni se v Česku prodalo přes 173 tisíc nových vozů. Elektromobilů mezi nimi bylo jen 56. „Největším problémem je především vysoká cena. Nejlevnější elektromobil stojí třičtvrtě milionu a je to malinkaté autíčko,“ říká motoristický novinář František Dvořák. Omezuje i stále poměrně krátká dojezdová vzdálenost a malý počet dobíjecích stanic. Těch je momentálně po celé ČR osm, chystá se dalších patnáct, stavba jedné však stojí přes půl milionu. Nabití baterie trvá od dvou do osmi hodin podle síly zdroje, automobil pak ujede 150 kilometrů.

 

ČLÁNKY:, ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

1. 4. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Modernizovaný Lexus CT 200h (2017) staví na osvědčených základech japonské automobilky, přesto dokáže být značně originální. Na začátku všeho byl nelehký…

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

11. 3. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (1)

Elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nulové emise jsou mýtus. Ano, samozřejmě,…

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Mobilní zobrazení