ElektrickéVozy.cz

Elektromobil Ford Transit Connect lze koupit už i v ČR

  |  1 komentář  |  autor:

Tento týden se český trh rozrostl o další elektromobil, který lze bez problémů koupit. Je jím Ford Transit Connect Electric. Dvoumístný užitkový vůz překvapí svižným odpichem, účinným topením, ale také svojí cenou.

Elektrická dodávka je výsledkem spolupráce automobilky Ford a společnosti Azure Dynamics.  Základní podvozek bez motoru a převodovky určený k přestavbě – se nejdříve vyrobí v turecké továrně, odkud obyčejně vyjíždí konvenční modely Transit Connect. Poté polotovar putuje do Velké Británie, kde se ve výrobním závodě Azure Dynamics změní v plnohodnotný elektromobil. Výrobcem tedy není Ford Motor Company, jak by se dalo předpokládat, ale právě Azure Dynamics. Model určený pro český trh zakončí svoji cestu v prodejní síti společnosti Ford Charouz, která se stala výhradním dovozcem elektrické verze.

Elektromobil s celkovou hmotností 2340 kg vypadá na první pohled jako klasická dieselová verze. Nebýt polepu, nikdo by přítomnost elektromobilu neodhalil. Podstatná odlišnost se nachází až v motorovém prostoru. Ubylo oleje, přibylo oranžových kabelů.

Malý popis

Srdcem vozu je stejnosměrný elektromotor o špičkovém výkonu 105 kW/292 Nm jehož síla  je i v prudkém kopci nadstandardní. Naopak brzdy mají nástup o dost pomalejší, což je daň za rekuperaci, která má hned tři stupně. V klasickém jízdním režimu auto po sundání nohy z plynu mírně přibržďuje. V kopcovitém terénu nebo ve městě lze ovšem zvolit na řadicí páce jeden ze dvou nadstandardních stupňů, které zajistí větší brzdný účinek motoru, ale hlavně více cenné energie zpět do baterie.

Maximální rychlost je 120 km/h a dojezd vozu s 28kWh li-ion bateriemi značky Johnsons Control System. Příjemně vás překvapí teplý vzduch linoucí se z výdechů klimatizace, ačkoli vůz nedisponuje příplatkovým naftovým topením. V porovnání s nedávno testovanou Miou je to příjemná změna.

Vůz se řídí, jak už je to u elektromobilů zvykem, velice komfortně. Po zvolení požadovaného jízdního režimu se vozidlo plynule rozjede a ani v průběhu jízdy konstantní rychlostí nic necuká. Ačkoli jde ve své podstatě o přestavbu, její zpracování je, zdá se, na výborné úrovni.

U elektromobilů jsou však důležité zejména dva parametry. Možnosti dobíjení a hlavně dojezd. V prvním případě je to jednoduché. Vůz lze dobít ze kterékoli 230V zásuvky a nijak jinak. Výrobcem uváděných 6 až 8 hodin však platí pro proud 30 A, což znamená připojení do třífázové sítě. S dojezdem je to naopak jako vždy komplikované. Oficiální hodnota 80 – 130 km je pochopitelně závislá především na profilu trati, způsobu jízdy, natavení klimatizace a podobně. Lépe řečeno, zatím nikdo neví, s jakou reálnou vzdáleností se dá počítat.

Cena

Nakonec to nejdůležitější. Cena byla stanovena na 46 744 euro bez DPH. Není to málo, pravda. Do plnohodnotného užitkového elektromobilu se zárukou 5 let/100 000 km na baterie, elektromotor, měnič a převodovku se však někomu určitě vyplatí investovat.

zdroj: Ford Charous

ČLÁNKY:,
Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

7. 8. 2017  |    |  diskuze (0)

Nejlevnější hybridní auto od Toyoty není jen do počtu, ba naopak. Za necelých 400 tisíc korun získáte až nečekaně moderní…

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

12. 7. 2017  |    |  diskuze (0)

Elektromobil Faraday Future FF 91 zvládl jeden z nejtěžších závodů na světě – stoupání na horu Pikes Peak v americkém Coloradu…

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

23. 6. 2017  |    |  diskuze (1)

Společnost Hyundai se nechala slyšet, že urychlila svůj plán na uvedení prvního plně elektrického SUV s dlouhým dojezdem, byť není jasné,…

Mobilní zobrazení