Dopravní podnik hl. města Prahy již testuje v běžném provozu různá technická řešení, která představují elektrifikované linky. Kromě elektrobusů nyní dojde i na hybridní autobus.
Konkrétně od 6. února 2019 bude možné v ulicích Prahy potkávat kloubový autobus značky Volvo s označením 7900 LAH. Autobus švédského výrobce byl Dopravním podnikem zapůjčen za účelem ověření jízdních vlastností a především úspory pohonných hmot.
Testování hybridního autobusu bude probíhat celkem 4 měsíce. Autobus je poháněn kombinací naftového motoru o výkonu 180 kW a elektromotoru o výkonu 130 kW, u něhož výrobce deklaruje úsporu pohonných hmot až o 30 %. Kromě porovnání spotřeby v zimním a letním provozu jsou předmětem testování i technické a jízdní vlastnosti na různých linkách v Praze. Autobus bude vypravován z garáže Hostivař s evidenčním číslem 6000.
Celková kapacita činí 139 osob (k sezení 47, ke stání 92). Vyzkoušet jej můžete i vy, stačí se na stránkách DPP podívat na nasazení hybridního autobusu v daných linkách a časech. Ovšem z provozně-technických důvodů může být autobus Volvo nahrazen jiným typem autobusu.
Dopravní podnik hl. města Prahy již testuje v běžném provozu různá technická řešení, která představují elektrifikované linky. Kromě elektrobusů nyní dojde i na hybridní autobus.
Tip: Elektrobusy v pražské MHD: projekt elektrifikace Prahy
Konkrétně od 6. února 2019 bude možné v ulicích Prahy potkávat kloubový autobus značky Volvo s označením 7900 LAH. Autobus švédského výrobce byl Dopravním podnikem zapůjčen za účelem ověření jízdních vlastností a především úspory pohonných hmot.
Testování hybridního autobusu bude probíhat celkem 4 měsíce. Autobus je poháněn kombinací naftového motoru o výkonu 180 kW a elektromotoru o výkonu 130 kW, u něhož výrobce deklaruje úsporu pohonných hmot až o 30 %. Kromě porovnání spotřeby v zimním a letním provozu jsou předmětem testování i technické a jízdní vlastnosti na různých linkách v Praze. Autobus bude vypravován z garáže Hostivař s evidenčním číslem 6000.
Celková kapacita činí 139 osob (k sezení 47, ke stání 92). Vyzkoušet jej můžete i vy, stačí se na stránkách DPP podívat na nasazení hybridního autobusu v daných linkách a časech. Ovšem z provozně-technických důvodů může být autobus Volvo nahrazen jiným typem autobusu.