Citaro FuelCell hybrid získal EBUS cenu, ocenění životního prostředí pro veřejnou místní dopravu. Cena byla udělena poprvé a je určena k propagaci kvalitních a inovativních řešení v oblasti elektrických autobusů.
Budoucnost koncepce pohonu autobusu Citaro FuelCell, který se zkládá z palivového článku, lithium-iontové baterie a elektromotoru umožňující tomuto městskému autobusu od firmy Mercede-Benz ujet přes 300 km, aniž by se musel dobíjet a aniž by produkoval jakékoliv emise dává za pravdu, že si tento autobus cenu skutečně zasloužil.
Porotci zejména ocenili využití palivových článků, které byly použity pro osobní automobily. Navíc připomněli, že 17 kusů těchto hybridních autobusů ukazuje, jak firma Daimler Buses svůj vývoj pohání kupředu.
Díky vylepšeným komponentům palivových článků (jsou nyní identické jako u Mercedes-Benz B-Class FuelCell) a hybridizaci s lithium-iontovými bateriemi (27 kw/h), nyní nové Citaro FuelCell přináší o 50% větší úsporu vodíku ve srovnání s předchozí generací. S novým FuelCell systémem pohonu jsou palivové články, jako dodavatelé elektřiny inteligentně spojeny s několika dalšími složkami. Jsou to například s akumulátorem, nebo s brzdovým systémem.
Tímto je nyní spalovací motor zcela zbytečný. Na jedno nabití dojede více než 300 km a dobití trvá 8-10 minut. To znamená, že Citaro FuelCell Hybrid může být dnes nasazen do běžného provozu stejně tak, jako kterékoli jiné dopravní prostředky s benzínovým motorem. Navíc palivové články prakticky nemusí procházet žádnou údržbou a mají velmi dlouhou životnost.