Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Čína nastavila pravidla, jak recyklovat baterie

  |  Samuel Novotný  |  diskuze

Čínské ministerstvo průmyslu publikovalo detailní pokyny pro recyklaci baterií elektromobilů. Nová nařízení budou nejspíš pro některé výrobce elektromobilů velkou výzvou.

Už na začátku roku 2018, přesněji v únoru, vydalo čínské ministerstvo průmyslu dočasné předpisy, které nařizují výrobcům elektrických vozidel, že mají povinnost zřídit síť pro sběr a recyklaci použitých baterií z elektromobilů. Tyto pokyny vycházející z dočasných předpisů z roku 2018 byly nyní konečně kompletně vyjasněny.  V pokynech je popsáno recyklační zařízení, které se dělí na menší, to bude sloužit k dočasnému skladování 5 tun a větší zařízení o minimální kapacitě 30 tun, které má být určené pro dlouhodobý provoz. Dle pokynů musí být tyto stroje zařazeny do provozu a to dle jejich potřeby.

Jestliže výrobce elektromobilů prodává více než 8 000 nových energetických vozidel (NEV) v administrativní oblasti, musí vybudovat jedno z větších skladovacích zařízení, stejně tak pokud stávající zařízení neposkytují dostatečnou kapacitu či nesplňují bezpečnostní normy. V těchto centrech mohou být baterie shromažďovány, tříděny, skladovány a baleny – ale nesmí být demontovány. Stávající zařízení musí být přizpůsobena novým předpisům do šesti měsíců.

TIP: Recyklací baterie z elektromobilu lze získat kilogramy vzácných kovů

Zařízení na recyklaci baterií mají shromažďovat, třídit, skladovat, balit a dodávat použité baterie elektromobilů, ale nesmí je rozebírat, to lze pouze s výjimkou při kontrolních úkonech. Ministerstvo průmyslu trvá na tom, aby tato zařízení sledovala a sbírala údaje o svých zásobách a sdělovala je výrobcům, kteří zase musí o těchto údajích podat zprávu.

Přísnější požadavky a investice související se zavedením zařízení pravděpodobně tvrdě zasáhnou některé společnosti. S ukončením některých dotací budou i zavedené automobilky čelit ekonomickým výzvám. Největší čínský výrobce BYD nedávno vydal zprávu o zisku, zatímco BIAC BluePark, největší čínský výrobce plně elektrických automobilů, očekává v roce 2019 velkou ztrátu. Nová nařízení o recyklaci baterií nyní způsobují další náklady, ale neposkytují žádné kompenzace či další příjmy, které teď některé společnosti tak akutně potřebují.

Zdroj: electrive.com

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na
Mobilní zobrazení