Elity většiny států Evropy dnem i nocí usilovně přemýšlí, jak své občany přimět ke koupi plně elektrických vozů. Často sahají po tom nejprimitivnějším způsobu, který zapůsobí bez rozdílu na všechny – dotace. Švýcarsko jde poněkud odlišnou cestou a tamní vláda v současné chvíli začíná prodiskutovávat daně na vozidla poháněná elektřinou a dalšími alternativními zdroji energie. Prý potřebují finance na opravu silnic a výstavbu infrastruktury.
Švýcarsko je jedním ze států, kde se elektromobilita stala extrémně populární a každoročně se v porovnání s ostatními státy Evropy řadí na naprostou špičku v prodejích vozů s alternativním pohonem. Tamní vláda tedy nemá zapotřebí elektromobily dále propagovat, naopak plánuje jejich zdanění.
Důvod je poměrně jednoduchý – nedostatek financí na opravu silnic a výstavbu infrastruktury. Voleným zástupcům začínalo údajně vadit, že drtivá většina finančních prostředků, které slouží pro tyto účely, putují z tradičních daní z pohonných hmot. Prodej benzinu a nafty však v důsledku popularity elektromobilů pochopitelně klesá, takže je na čase, aby stát zakročil.
Čtěte také: E.ON zvyšuje ceny za nabíjení elektromobilů. Nově zaplatíte až o 50 % navíc!
Vláda požádala ministerstvo dopravy, aby do konce roku předložilo návrh na zajištění udržitelnějšího financování dopravní infrastruktury. Nová daň se dle spekulací bude skládat z pevné částky za ujetý kilometr a kategorie vozidla.
Účinnost novely je plánována na rok 2030 a vzhledem k tomu, že nová daň vyžaduje změnu ústavy, čeká ji do té doby ještě referendum, které se váže ke švýcarskému systému přímé demokracie.
Elity většiny států Evropy dnem i nocí usilovně přemýšlí, jak své občany přimět ke koupi plně elektrických vozů. Často sahají po tom nejprimitivnějším způsobu, který zapůsobí bez rozdílu na všechny – dotace. Švýcarsko jde poněkud odlišnou cestou a tamní vláda v současné chvíli začíná prodiskutovávat daně na vozidla poháněná elektřinou a dalšími alternativními zdroji energie. Prý potřebují finance na opravu silnic a výstavbu infrastruktury.
Švýcarsko je jedním ze států, kde se elektromobilita stala extrémně populární a každoročně se v porovnání s ostatními státy Evropy řadí na naprostou špičku v prodejích vozů s alternativním pohonem. Tamní vláda tedy nemá zapotřebí elektromobily dále propagovat, naopak plánuje jejich zdanění.
Důvod je poměrně jednoduchý – nedostatek financí na opravu silnic a výstavbu infrastruktury. Voleným zástupcům začínalo údajně vadit, že drtivá většina finančních prostředků, které slouží pro tyto účely, putují z tradičních daní z pohonných hmot. Prodej benzinu a nafty však v důsledku popularity elektromobilů pochopitelně klesá, takže je na čase, aby stát zakročil.
Čtěte také: E.ON zvyšuje ceny za nabíjení elektromobilů. Nově zaplatíte až o 50 % navíc!
Vláda požádala ministerstvo dopravy, aby do konce roku předložilo návrh na zajištění udržitelnějšího financování dopravní infrastruktury. Nová daň se dle spekulací bude skládat z pevné částky za ujetý kilometr a kategorie vozidla.
Účinnost novely je plánována na rok 2030 a vzhledem k tomu, že nová daň vyžaduje změnu ústavy, čeká ji do té doby ještě referendum, které se váže ke švýcarskému systému přímé demokracie.