ElektrickéVozy.cz

Chevrolet Volt – elektromobil s prodlouženým dojezdem

  |  komentovat  |  autor:

Chevrolet Volt – další z rozrůstající se rodiny elektromobilů, ale trochu jiný. Je vybaven vlastním generátorem na výrobu elektrické energie.

Chevrolet Volt je jedinečný svým elektrickým pohonem, protože máte dva zdroje energie. Máte elektrický zdroj baterie, která umožňuje jízdu až 35 mil (skoro 60 km). A je tu i palubní generátor, který vyrábí elektřinu, takže se dojezd zvýší o dalších 300 mil ( skoro 500 kilometrů na plnou nádrž).

Za méně než je cena jedné kávy, můžete plně nabít Chevrolet Volt a máte jízdu oněch 60km zdarma. Při nabíjení z klasické zásuvky 230V, je doba nabíjení přibližně čtyři hodiny.

Vůz obsahuje 16kWh lithium-iontový akumulátor. Pokud k tomu máte také plnou nádrž, celkový jízdní dosah až 560km. Pokud energie z baterie dochází, nemusíte se bát, protože automatika zajistí přechod na záložní provoz.

Zákazníci si pochvalují tu možnost jistoty, kdy mohou jít na poslední chvíli někam na výlet, dovolenou i fotbal a nestarat se kdy jim dojdou baterie. Víte tak, že máte záložní plán. Použité baterie mají  8 let nebo 160.000km záruku.

Chevrolet Volt – čtyři různé režimy jízdy

Ovládání není jen pouhé stisknutí modrého tlačítka START, ale podle toho, kde jste a co děláte, máte možnost volby čtyř režimů jízdy a nalézt si tak optimální řešení pro danou situaci, nebo dokonce ušetřit peníze.

  • Normální režim – režim, který budete využívat po většinu času
  • Sportovní režim – umožňující agresivnější jízdu
  • Hory – pokud se nacházíte v extrémně kopcovitém terénu, tento režim optimalizuje jízdu a výkon vozu odpovídajícím způsobem
  • Čekání – tento režim je navržen speciálně pro Evropu a umožňuje jízdu v režimu prodlouženého dojezdu a ponechat si baterii plně nabitou, abyste se mohli sami rozhodnout, kdy zvolíte jízdu bez emisí. Je to výhodná funkce zejména do některých evropských velkoměst, kde se účtuje výše mýtného na základě objemu emisí konkrétního vozidla.

Chevrolet Volt v číslech

  • Typ vozu: 5dveřový, pro 4 osoby, pohon předních kol
  • Baterie: Kapalinou chlazená lithio-iontová nabíjecí baterie 16kWh
  • Dojezd na baterii: až 60 km
  • Doba nabíjení baterie: do 3 hodin
  • Celkový dojezd: více než 500 km (s využitím záložního generátoru)
  • Generátor: běží při konstantních otáčkách rpm
  • Brzdy: Elektro-hydraulické, regenerativní přední/zadní ventilované disky s ABS
  • Pneumatiky: Goodyear “Fuel Max” s nízkým odporem
  • Emise CO2 na prvních 60 km: 0 g/100 km
  • Maximální rychlost: 161 km/h
  • Výkon: 111kW / 150koní
  • Točivý moment: 370 Nm
ČLÁNKY:,
Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

7. 8. 2017  |    |  diskuze (0)

Nejlevnější hybridní auto od Toyoty není jen do počtu, ba naopak. Za necelých 400 tisíc korun získáte až nečekaně moderní…

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

12. 7. 2017  |    |  diskuze (0)

Elektromobil Faraday Future FF 91 zvládl jeden z nejtěžších závodů na světě – stoupání na horu Pikes Peak v americkém Coloradu…

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

23. 6. 2017  |    |  diskuze (1)

Společnost Hyundai se nechala slyšet, že urychlila svůj plán na uvedení prvního plně elektrického SUV s dlouhým dojezdem, byť není jasné,…

Mobilní zobrazení