Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

České firmy zaostávají ve využívání alternativních pohonů, tvrdí průzkum

  |  Luboš Srb  |  5 komentářů

Vozové parky českých firem tvoří i nadále převážně auta na naftu a benzín. Využívání alternativních pohonů je v tuzemsku hluboko pod průměrem EU. Ukazuje to nejnovější průzkum Arval Mobility Observatory 2020 společnosti Arval, která je poskytovatelem operativního leasingu.

Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu přes konektor Mennekes | foto: vlastní

TIP: “Elektromobil je ekologický, ale drahý,” říkají Češi

Jen 14 % českých firem má ve svém vozovém parku alespoň jeden typ vozidel s alternativními technologiemi. Evropský průměr přitom činí 34 % a Česko tak zaostává i za Tureckem a Ruskem, kde je tento podíl pohonů dvojnásobný. Nejvíce jsou u nás využívány dva typy – full hybridy a CNG. Vozy s jinými alternativními technologiemi jsou v tuzemských fleetech jen zřídka.

Nejméně zaváděným typem pohonu jsou plug-in hybridní vozy, kde je Česko na konci evropského žebříčku a překonávají ho i státy jako Polsko, Rusko nebo Turecko. Bateriové elektromobily se objevují ve 4 % firemních flotil, což je hluboko pod evropským průměrem, který je čtyřnásobně vyšší,“ shrnuje výsledky průzkumu Tomáš Kadeřábek, konzultant společnosti Arval.

Cena je prý příliš vysoká

Ačkoli jsou alternativní pohony podle odborníků směr, kterým se bude automobilový průmysl v budoucnu ubírat, pořizovací cena takových vozů je stále vysoká. I proto většina českých firem upřednostňuje vozy s pohonem na naftu a benzin, které stále mají 96% podíl na trhu. Většímu rozšíření kromě vyšší pořizovací ceny brání také údajně i nižší hustota sítě dobíjecích stanic pro elektromobily a délka jejich nabíjení. Vozy na stlačený zemní plyn zase mají omezené možnosti parkování, protože nemohou vjíždět do většiny podzemních garáží.

Význam alternativních pohonů však má i nadále stoupat a státy EU už v současnosti zavádějí zvýhodnění, která mají vyvážit vysoké pořizovací náklady. Ta se týkají například snazšího přístupu do měst s nízkoemisními zónami či přednosti při zadávání veřejných zakázek, u kterých jsou ekologické aktivity jednotlivých firem zohledňovány.

ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
4 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
DušanAnonymSMBDmrazik Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
mrazik
mrazik

Sefe dneska to z te Plzne do Brna nestihnu, mam 20% baterky a nabijeni mi zabere minimalne hodinu a cestou musim jeste jednou nabijet.

SMBD
SMBD

:D

Dušan
Dušan

To nie je vtip … to je realita …

Ministri minulej vlády išli “demonštrovať výhody eletromobility” a vybrali sa z Blavy do myslím BB, alebo Zvolena otvárať nové nabíjacie stanice ….

Došli.. na svojich bavorákoch, lebo elektroautám došla šťava cestou …

Anonym
Anonym

Pokud je to pravda máte nějaký odkaz ? Tu vzdálenost by totiž dnešní elektromobil, např. Kona electric 64Kwh, nebo Tesla zvládnul. Nebo je to tak, že někdo má nějakého známého, který prý slyšel, jak někdo říkal že ………však víte co.

Dušan
Dušan

No oficiáne to samozrejme nemám …. ale čo viem išlo o slabšie vozy, ktoré by to myslím i v pohode dali … nie však diaľničnou rýchlostou. Lebo to zas nie je nejaký “extrémny prípad” pretože reálny dojazd, keď to človek nerieši je pri EV cca 2/3 deklarovaného. Čo je poznatok i majetoľov EV napr. https://www.youtube.com/watch?v=TxC1UN8eeCU To sú skúsenosti čo sa zhodujú s tým čo viem … ale naozaj mám len “známeho čo má známeho” lebo reálne u nás o EV nemá nik záujem a je veľmi “vzácne” poznať majiteľa EV osobne …. Práve dnes som za celý týždeň prvý krát… Číst vice »

Mobilní zobrazení