Se stále více houstnoucí dopravou je větší poptávka po kompaktnějších dopravních prostředcích, pro které nebude problém předjet hustou kolonu, případně zaparkovat tam, kde se vám to zrovna hodí. Na popularitě tak v posledních letech nabývají jak elektrokoloběžky, elektrokola tak i elektrické skútry. Právě na poslední jmenovaný se dnes zaměříme. Dokážete si tipnout, kolik jich momentálně po Česku jezdí?
Centrum dopravního výzkumu nám přináší další dávku námi tolik oblíbených statistik ohledně zelené mobility, konkrétně té dvoukolové. Celkově v Česku jezdí 6,5 tisíce elektromotocyklů, jen za minulý rok jich přibylo 1,5 tisíce. Největší zájem je pochopitelně o elektrické skútry, které mají hned několik výhod.
„Z evidence je zřejmé, že zatím převažuje zájem o elektrické skútry, jejich výhodou je jednak finanční dostupnost, ale také nízké provozní náklady a samozřejmě nulové lokální emise. Tato vozidla však mají relativně velkou konkurenci v elektrokolech, jen pro představu, těch se vloni dle dostupných údajů (pozn. elektrokola nepodléhají evidenci v Centrálním registru vozidel) prodalo přes 120 tisíc,” říká Ing. Lukáš Kadula, který se projektům v oblasti čisté dopravy dlouhodobě věnuje.
Nepřehlédněte: Dechberoucí dřevěné elektrokolo mění pravidla hry. Stojíme u zrodu nového trendu?
Kde jinde byste elektrické motorky hledali, než v centrech velkých měst. Nejvíce jich najdete v Praze (1 420), Středočeském kraji (824) a v Moravskoslezském kraji (800). Nejpopulárnější značkou elektromotocyklů, která láká hlavně svou cenou, se stal Hecht. Nejlevnější modely pořídíte již za bezmála 26 tisíc korun! S významným odstupem se umístily značky Niu, Shansu či Kentoya.
Podrobnější výsledky najdete na stránkách cistadoprava.cz, kde byla celá zpráva zveřejněna. Naleznete zde také neustále aktualizované statistiky ohledně všech segmentů ekologických alternativ dopravních prostředků, takže návštěvu tohoto webu určitě doporučujeme!
Se stále více houstnoucí dopravou je větší poptávka po kompaktnějších dopravních prostředcích, pro které nebude problém předjet hustou kolonu, případně zaparkovat tam, kde se vám to zrovna hodí. Na popularitě tak v posledních letech nabývají jak elektrokoloběžky, elektrokola tak i elektrické skútry. Právě na poslední jmenovaný se dnes zaměříme. Dokážete si tipnout, kolik jich momentálně po Česku jezdí?
Centrum dopravního výzkumu nám přináší další dávku námi tolik oblíbených statistik ohledně zelené mobility, konkrétně té dvoukolové. Celkově v Česku jezdí 6,5 tisíce elektromotocyklů, jen za minulý rok jich přibylo 1,5 tisíce. Největší zájem je pochopitelně o elektrické skútry, které mají hned několik výhod.
„Z evidence je zřejmé, že zatím převažuje zájem o elektrické skútry, jejich výhodou je jednak finanční dostupnost, ale také nízké provozní náklady a samozřejmě nulové lokální emise. Tato vozidla však mají relativně velkou konkurenci v elektrokolech, jen pro představu, těch se vloni dle dostupných údajů (pozn. elektrokola nepodléhají evidenci v Centrálním registru vozidel) prodalo přes 120 tisíc,” říká Ing. Lukáš Kadula, který se projektům v oblasti čisté dopravy dlouhodobě věnuje.
Nepřehlédněte: Dechberoucí dřevěné elektrokolo mění pravidla hry. Stojíme u zrodu nového trendu?
Kde jinde byste elektrické motorky hledali, než v centrech velkých měst. Nejvíce jich najdete v Praze (1 420), Středočeském kraji (824) a v Moravskoslezském kraji (800). Nejpopulárnější značkou elektromotocyklů, která láká hlavně svou cenou, se stal Hecht. Nejlevnější modely pořídíte již za bezmála 26 tisíc korun! S významným odstupem se umístily značky Niu, Shansu či Kentoya.
Podrobnější výsledky najdete na stránkách cistadoprava.cz, kde byla celá zpráva zveřejněna. Naleznete zde také neustále aktualizované statistiky ohledně všech segmentů ekologických alternativ dopravních prostředků, takže návštěvu tohoto webu určitě doporučujeme!