Cenově dostupnější Porsche Taycan je na dohled
Německý výrobce plně elektrického Porsche Taycan chystá novinku. Jde o doposud cenově nejdostupnější verzi jejich elektromobilu, která by měla mít menší baterii a pohon pouze zadní nápravy.

TIP: Porsche Taycan: pošle spalováky do důchodu?
Pokud společnost Porsche již nějakou chvíli sledujete, tak asi víte, že elektrická rodinka Porsche zatím čítá konkrétně 3 modely, a to Porsche Taycan 4S, Turbo a Turbo S. To by se ovšem mělo již brzy změnit, protože na obzoru se vykresluje nová varianta tohoto elektromobilu. Mělo by jít zatím o nejlevnější a zároveň nejdostupnější Porsche ze jmenovaných elektromobilů.
Levnější Taycan již v příštím roce?
Michael Steiner, vedoucí vývoje, potvrdil plány v magazínu Car. „Budou základní verze Taycanu,“ sdělil Steiner. Ty budou směřovány především na trh, kde „není vyžadován pohon všech kol.“ Zde uvedl Steiner jako příklad Čínu. Zdá se jako velmi pravděpodobné, že základnější verze Taycanu by měla být spuštěna nejdříve právě v Číně. Dle magazínu Car by se všechno mohlo dát do pohybu již příští rok.

TIP: Porsche Taycan 4S jde na americký trh s Performance Battery Plus vylepšením
Sice je ještě brzo na různé odhady, ovšem média už teď spekulují o ceně, která by dle nich mohla začínat na částce tisíc liber, což je v přepočtu asi 2,4 miliony korun. To jsou ale pouze spekulace, oficiální informace se nejspíš nedozvíme dříve než na oficiální prezentaci. Co se týče pana Steinera, tak ten nechtěl možnou cenu nijak komentovat. Nejlevnější varianta, konkrétně Porsche Taycan 4S, aktuálně stojí ve Velké Británii 84 tisíc liber, to je 2,65 milionů korun.
Na specifikace si musíme počkat
Zatím neznáme téměř žádná data o novém základním Taycanu. Víme pouze to, že má disponovat pouze jedním elektrickým motorem, a že má mít pohon pouze zadních kol. Stojí za to si připomenout, že již na premiéře Taycanu v létě 2019 zástupci Porsche naznačovali, že neplánují pouze varianty s pohonem všech kol. Tehdy popsali levnější verzi s pohonem zadní nápravy jako „vcelku pravděpodobnou“. Zvlášť sportovní model s pohonem zadní nápravy a s výkonnější pohonnou jednotkou a dvoustupňovou převodovkou z modelů Turbo nebyl vyloučen.
Náš videotest
zdroj: electrive