ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Čas na elektromobily pro jednoho?

  |  komentovat  |  autor: Jaroslav Opršal

Velkým problémem dnešních elektromobilů není jen malé povědomí a jakási morální zábrana při jejich masovém přijetí a nakupování, ale hlavně cena. Elektromobily a hybridy nejsou vůbec levné, jak by mohly být. Možné řešení tkví ve výrobě elektromobilů jen pro jednu osobu.

Nejprve si odpovězme na otázku: Když jedete po silnici, v kolika automobilech, které mihnete, sedí jen jedna osoba? Určitě to bude větší počet, než těch, ve kterých sedí více osob. A to by mohlo být řešení a myšlenka pro budoucí vývoj. Představme si elektromobil, který je určený jen pro jednu osobu. Díky tomu by se mohla snížit jeho cena i jeho náklady na provoz. Navíc, díky rozměrům by takové auto jistě zlepšilo plynulost dopravy (podle propočtů až o 70%), ale také by bylo dosaženo lepší energetické účinnosti (až o 800%).

Tato myšlenka je postavena na velmi dobrém základu, protože (údaje jsou v rámci USA):

  • 70 milionů lidí denně cestuje sama (do práce) a ujede méně, jak 60 km
  • 70% všech cestování je v rámci jednoho, nebo dvou lidí v autě a vzdálenosti 60 – 100 km
  • 65% ze všech ujetých km v rámci USA je prováděno automobily, ve kterých sedí jedna osoba

Celou tuto myšlenku a koncepci již realizovala firma Myers Motors, která tyto jedno-osobní elektromobily vyrábí. Navíc, snaží se jít ještě dál, protože vyrábí již tyto elektromobily pro dvě osoby. Tzn. že oslovuje ještě více potencionálních zákazníků, při zachování maximální úspornosti.

Tyto vozidla mohou vyřešit problémy spousty lidí. Nabízí i oproti klasickým elektromobilům velkou finanční úsporu (o více než 50% ve všech směrech – cena, roční výdaje na provoz vozu a celkové výdaje) a tak se musíme zeptat, co je hlavní překážkou těchto vozů? Kolik z nás (vás) nějaké takové auto vidělo na silnici? Odpovědí může být slabá podpora dobíjecích stanic, respektive jejich slabá infrastruktura, čímž znemožňuje jezdit na dlouhé vzdálenosti (třeba na dovolenou). Dalším problémem může být fakt, že elektrická auta jsou většinou obyvatel přijímána jako drahá a „neobvyklá“ auta (tedy opět zde funguje jakýsi morální aspekt a myšlení lidí). Tato technologie funguje, ale má potenciál pro to, aby byla masově přijata?

via: plugincars.com, myersmotors.com

ČLÁNKY:, ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

DNES  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Při tvorbě titulku jsem si tentokrát trochu pomohl známým sloganem „Vorsprung durch Technik, česky Náskok díky technice.“, které Audi…

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

Hybridní Toyoty jezdí ve městech téměř bez emisí, říká průzkum

DNES  |  Martin Skořepa  |  diskuze (0)

Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 procentech doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to…

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

DNES  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

S myšlenkou moderních plně elektrických aut přišlo německé BMW již před dlouhými 11 lety. A za to dobu urazilo…

Mobilní zobrazení