ElektrickeVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

BASF vyvíjí lepší baterie. Zdvojnásobí dojezd elektromobilů

  |  komentovat  |  autor: Luboš Srb

Poptávka po lepších bateriích s rozvojem elektromobility výrazně sílí, a tak se všechny možné společnosti snaží vyvinout řešení. Jedno z nich slibuje BASF, německá agrochemická firma.

Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční

Cílem firmy je v oblasti bateriových materiálů do roku 2025 zdvojnásobit dojezdovou vzdálenost elektromobilu střední třídy z 300 na 600 km na jedno nabití. Baterie budou o polovinu menší a budou mít delší životnost. Nejlepší zpráva pro řidiče zní, že plné nabití jim zabere jen 15 minut – ne déle než přestávka na šálek kávy. Je možné, že do roku 2025 se vyrobí 5–10 miliónů automobilů s pohonem výhradně na elektřinu. Mnoho z nich bude ukrývat inovované bateriové materiály BASF.

„Společnost BASF bere elektromobiliu jako velkou příležitost. Očekáváme, že trh bude nadále růst, proto jsme již loni oznámili investice ve výši až 400 milionů eur do posílení svých výrobních kapacit pro katodové materiály v Evropě. Oddělení výzkumu a vývoje BASF se nyní soustředí na inovace v chemickém složení, morfologii i výrobním procesu,“ říká Dr. Martin Brudermüller, předseda představenstva a hlavní technický ředitel (CTO) BASF.

Lithium-iontové baterie se používají do většiny dnešních elektromobilů. Jednou z nejdůležitějších součástí těchto baterií představují katodové materiály, které určují jejich výsledné vlastnosti, jako je spolehlivost, trvanlivost a velikost. Od těchto charakteristik se následně odvíjí zrychlení a výkon elektromobilů – baterie jsou tak vhodné pro kompaktní vozy, SUV, přes nákladní automobily až po autobusy. „Díky aktivním katodovým materiálům BASF jsou baterie výkonnější, spolehlivější a cenově dostupnější. Největší příležitost vidíme ve zvyšování výkonu při co nejnižších nákladech, a právě to je oblast, kde chemie nabízí řešení,” dodává Martin Brudermüller.

zdroj: BASF

ČLÁNKY:, , , , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Elektrokoloběžky nestačí. Lime lidem půjčí také elektromobily

Elektrokoloběžky nestačí. Lime lidem půjčí také elektromobily

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Sdílení aut neboli carsharing je v dnešní době tak oblíbený, že tuhle nálepku v poslední době dostávají i obyčejné autopůjčovny, které…

První zkušenost s elektromobilem, aneb ztráta elektropanictví

První zkušenost s elektromobilem, aneb ztráta elektropanictví

DNES  |  Jakub Mokříš  |  13 komentářů

Nejsem úplný řidič začátečník, něco najeto mám, v pár autech už jsem seděl. Ale čistě elektřinou poháněné vozidlo jsem…

S elektrobusy v Mnichově už nesouhlasí ani Zelení

S elektrobusy v Mnichově už nesouhlasí ani Zelení

DNES  |  Pavel Kreuziger  |  10 komentářů

Měl to být bohulibý projekt, který měl snížit emise ve městě a vyčistit vzduch. Jenže už i politikům strany…

Mobilní zobrazení