Tesla vydala oficiální kvartální shrnutí týkající se bezpečnosti svých vozidel. Funkce Tesla Autopilot byla toto čtvrtletí nejúspěšnější za celou dobu, co je Tesla na trhu.
Funkce Autopilot od americké Tesly prošla za posledních pár měsíců opravdu velkými změnami a vylepšeními. Nejnovější veřejná aktualizace vydaná v USA umožňuje majitelům se zakoupeným Full Self-Driving softwarem používání nové funkce Traffic Light and Stop Sign Control. Díky té umí Tesla rozpoznat semafory a stopky a automaticky u nich zastavit. K opětovnému rozjetí je třeba souhlas řidiče, který funguje na základě sešlápnutí pedálu.
Tesla zveřejnila 1. května zprávu, ve které uvádí, že vozy se zapnutou funkcí Autopilot bouraly jednou za 7,5 milionů km. Počet najetých kilometrů bez nehod se razantně zvýšil. Minulé údaje pochází ze 4. kvartálu loňského roku a ty uváděly, že vozy se zapnutým Autopilotem měly nehodu jednou za 4,9 milionů km.
Je vcelku zajímavé, že když se podíváme na statistiky nehod majitelů bez funkce Autopilot, kteří ale používají bezpečnostní funkce Tesly, tak ti zažili nehodu každých 3,2 milionů km. Oproti nim majitelé, kteří Teslu užívají bez Autopilota a i bez bezpečnostních funkcí, tak ti bourali každých 2,2 milionů km. Pro porovnání si ještě uvedeme obecnou statistiku NHTSA, která říká, že dle jejich údajů se obecně automobilová nehoda v USA stane v průměru každých 770 tisíc km.
Z toho naprosto očividně vyplývá, že řízení s Autopilotem je mnohem bezpečnější. Koneckonců Tesla si za svůj cíl v oblasti autonomie pokládá to, že chce vytvořit bezpečnější prostředí na silnicích pro každého, ne jen pro své elektromobily. Ve výsledku je tedy Autopilot aktuálně nejúčinnější metoda, jak si zvýšit bezpečí při jízdě.