Již několik konceptů, návrhů, ale i produkčních řešení napovídají, že budoucnost mobility nesetrvá pouze na pozemních komunikacích, ale bude se alespoň částečně přesouvat i do vzdušného prostoru. Mnoho projektů používá pro svůj základ stroj s vertikálním startem a přistáním. Tento koncept se nazývá eVTOL (Vertical Take-Off and Landing). Mezi menší společnosti a start-upy se ale nyní chce zařadit i čínské zastoupení Volkswagenu.
Dopravní prostředek nelze na první pohled jasně identifikovat, zvláště pokud segment VTOL letounů příliš nesledujete. Proto se může zdát, že koncept s názvem V.MO a přezdívkou „Létající tygr“ vypadá jako hybrid helikoptéry s dronem. O pohyb se stará čtveřice vrtulí poskládaných do tvaru písmene X. Další dvě vrtule jsou o 90° otočené, směřují k zádi stroje a mají pomoci s tahem.
Abyste si dokázali představit velikost stroje, měří 11,2 metru na délku a rozpětí „křídel“ dosahuje hodnoty 10,6 metru. Technické parametry musíme v současné fázi konceptu brát s rezervou. Společnost ale tvrdí, že v produkční verzi má stroj uvézt čtyři pasažéry s potřebným nákladem na vzdálenost až 200 kilometrů. Mnoho technických vlastností letoun přebírá ze zkušeností automobilky z oblasti autonomního řízení a technologie baterií pro lokálně bezemisní elektrické modely.
Čtěte také: Elektrický letoun, který si zaparkujete v garáži. Je tohle naše budoucnost?
Projekt V.MO, neboli Vertical Mobility, byl spuštěn v roce 2020. Ještě tento rok má letoun podstoupit řadu optimalizací a testovacích letů. Pokud u projektu půjde vše podle plánů a vytyčených milníků, měl by se své produkční verze dočkat již v polovině příštího roku. Stroje podobného typu se zdají být až příliš vzdálené od běžné agendy automobilky. Ta ale přiznává, že příměstská mobilita se musí stát mnohem významnější součástí firemního marketingu.
Obzvláště v Číně, která se neustále potýká s dlouhými kolonami a přehlcenými silnicemi, se zdá být segment VTOL letounů odsouzen k úspěchu. Meziměstská a příměstská doprava by tak získala nového konkurenta. Vzhledem k vysoké pořizovací ceně si budou letouny pořizovat spíše majetnější a silnice by mohly být volnější pro běžné smrtelníky. Pomůže Létající tygr nastavit nový standard přepravy i tak velké zavedené automobilce jakým Volkswagen je?
Již několik konceptů, návrhů, ale i produkčních řešení napovídají, že budoucnost mobility nesetrvá pouze na pozemních komunikacích, ale bude se alespoň částečně přesouvat i do vzdušného prostoru. Mnoho projektů používá pro svůj základ stroj s vertikálním startem a přistáním. Tento koncept se nazývá eVTOL (Vertical Take-Off and Landing). Mezi menší společnosti a start-upy se ale nyní chce zařadit i čínské zastoupení Volkswagenu.
Dopravní prostředek nelze na první pohled jasně identifikovat, zvláště pokud segment VTOL letounů příliš nesledujete. Proto se může zdát, že koncept s názvem V.MO a přezdívkou „Létající tygr“ vypadá jako hybrid helikoptéry s dronem. O pohyb se stará čtveřice vrtulí poskládaných do tvaru písmene X. Další dvě vrtule jsou o 90° otočené, směřují k zádi stroje a mají pomoci s tahem.
Abyste si dokázali představit velikost stroje, měří 11,2 metru na délku a rozpětí „křídel“ dosahuje hodnoty 10,6 metru. Technické parametry musíme v současné fázi konceptu brát s rezervou. Společnost ale tvrdí, že v produkční verzi má stroj uvézt čtyři pasažéry s potřebným nákladem na vzdálenost až 200 kilometrů. Mnoho technických vlastností letoun přebírá ze zkušeností automobilky z oblasti autonomního řízení a technologie baterií pro lokálně bezemisní elektrické modely.
Čtěte také: Elektrický letoun, který si zaparkujete v garáži. Je tohle naše budoucnost?
Projekt V.MO, neboli Vertical Mobility, byl spuštěn v roce 2020. Ještě tento rok má letoun podstoupit řadu optimalizací a testovacích letů. Pokud u projektu půjde vše podle plánů a vytyčených milníků, měl by se své produkční verze dočkat již v polovině příštího roku. Stroje podobného typu se zdají být až příliš vzdálené od běžné agendy automobilky. Ta ale přiznává, že příměstská mobilita se musí stát mnohem významnější součástí firemního marketingu.
Obzvláště v Číně, která se neustále potýká s dlouhými kolonami a přehlcenými silnicemi, se zdá být segment VTOL letounů odsouzen k úspěchu. Meziměstská a příměstská doprava by tak získala nového konkurenta. Vzhledem k vysoké pořizovací ceně si budou letouny pořizovat spíše majetnější a silnice by mohly být volnější pro běžné smrtelníky. Pomůže Létající tygr nastavit nový standard přepravy i tak velké zavedené automobilce jakým Volkswagen je?