Automobilka Mitsubishi – nový, menší a efektivnější elektromotor
Nový elektromotor, který je chloubou firmy Mitsubishi, je menší, skladnější, ale zároveň výkonnější a účinnější. Mimo jiné díky vysoce účinnému integrovanému střídači.
V současné době jsou v oblasti elektromobility tématem číslo jedna baterie. Elektromotory, druhá nejdůležitější součást každého elektromobilu, elektrokola či jakéhokoliv jiného elektrického dopravního prostředku, bývá neprávem přehlížena. Aktuálně se hlásí Mitsubishi s novým, lehčím a účinnějším elektromotorem.
Automobilka Mitsubishi aktuálně přišla se zprávou, že se jí podařilo vyvinout prototyp elektromotoru se zabudovaným střídačem z karbidu křemíku. Jde o nejmenší elektromotor svého druhu, je asi poloviční oproti podobným motorům využívaným dnes Mitsubishi.
Výhodou nového typu elektromotoru je právě to, že má už zabudovaný střídač (převádí stejnosměrné napětí na střídavé). Ten je válcovitého tvaru o stejném průměru jako elektromotor. Díky tomu je celá soustava lehčí a skladnější.
Podle Mitsubishi umožní nový motor vyrábět auta s větším prostorem pro pasažéry a nižší spotřebou energie. Mitsubishi plánuje komercializaci motoru poté, co dokončí vývoj všech potřebných souvisejících technologií jako je například chlazení.
Střídač využívající karbid křemíku místo čistého křemíku je podle automobilky až o 50 % účinnější než dnes běžně používané střídače. Zároveň se díky dalším úpravám statoru a rotoru zvýšil celkový výkon motoru.
zdroj: Mitsubishi, tisková zpráva