Audi ukázalo „S“ variantu e-tronu a Sportback S

Jakub Mokříš

Písmeno „S“ u automobilky Audi značí ostřejší a výkonnější verzi. Nejinak tomu bude u elektromobilů.

Tip: Majitel Audi e-tron lituje, že si radši nepořídil Teslu

Dravější varianty vozů e-tron a e-tron Sportback dostanou tři asynchronní elektromotory. Ten, který u klasického e-tronu pohání zadní nápravu, je u výkonnějších „S“ modelů umístěn na nápravě přední a byl lehce modifikován. Jeho výkon je 124 kW, respektive 150 kW dočasně. Zadní nápravu pak pohánějí dva menší elektromotory, které dohromady produkují 196 kW, když řidič opravdu razantně dupne na plyn, tak 264 kW. Dohromady tak celý pohonný systém zvládá 320 kW a 808 Nm trvale, případně na osm sekund 370 kW a 973 Nm. To znamená akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy, maximální rychlost je omezena na 210 km/h.

V okamžiku, kdy řidič pojede s vozem normálně, je upřednostněna efektivita, přední motor neběží a zapojí se do činnosti až v okamžiku, kdy je to potřeba nebo kdyby vůz začal ztrácet trakci. Krouticí moment je lépe a velice jemně distribuován, zejména díky dvojici motorů vzadu. Umožňuje to omezit výkon na tom kole, které má nižší trakci, aby zbytečně neprokluzovalo.

Audi sice nemá úspěchy s prodeji e-tronů, ale co se musí automobilce nechat, je velice propracovaný systém chlazení. To má čtyři okruhy a chlazené jsou i duté osy elektromotorů. Bohužel bylo oznámeno, že díky problémům s dodávkou dílů bude výroba na pár dnů pozastavena.

Zdroj: electrive

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články