Audi oživuje projekt H-tron
V poslední době Audi značně propaguje svoji nadcházející modelovou řadu E-tron, ale jak je vidět, současně s tím pracuje i nadále s myšlenkou využití vodíkových článků.
Na podzim roku 2016 ve Frankurtu Audi představila s velkou slávou ekvivalent k Audi Q6, ale s vodíkovým pohonem. Již v té době slibovali inženýři dojezd přes 600 km a zajímavosti typu solární střecha, nebo pokročilé autonomní řízení. Nicméně od té doby jsme se o konceptu H-Tronu nic nového nedozvěděli, až nyní.
Předseda představenstva Audi – Bram Schot uvedl, že společnost uvede na trh novou generaci vozů na vodíkové články již v roce 2021. Bude se jednat o omezené množství vozů pro privátní zákazníky a standardní výroba by měla následovat do několika let.
Hlavním důvodem je prý komplikovaná situace ohledně nedostatku surovin na výrobu bateriových článků. V roce 2018 tak Audi oznámila partnerství s Hyundai ve sdílení patentů právě u vozidel s palivovými články. Hyundai už má v tomto ohledu i malý náskok, protože celosvětově nabízí své NEXO FCV.
Jak je vidět, na otázku jak řešit přísné emisní limity neexistuje jasná odpověď. Vodíkové články se tak možná v blízké budoucnosti opět dostanou více do popředí. To by mohlo znamenat i lepší rozšíření infrastruktury, která dnes výrazně zaostává za dobíjecími stanicemi pro elektromobily.
A jak vidí budoucnost naši čtenáři? Vodíkové články nebo baterie?
Zdroj: insideevs