Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Anketa: Kolik by měl stát elektromobil, abyste si jej pořídili?

  |  redakce  |  79 komentářů

Na stránkách Elektrickevozy.cz, největšího českého online magazínu o elektromobilech, se každý týden skrze speciální seriál článků vyptáváme našich čtenářů na to, jak by měl vypadat elektromobil, aby si jej pořídili.

Aktualizováno 27.3. 2020 o výsledky ankety! Elektromobily jsou pro Čechy drahé, ukázaly výsledky naší ankety

Ilustrační foto: Aiways

TIP: Elektromobil by měl mít dojezd nejméně 300 km, ukázaly výsledky naší ankety

Ve druhém dílu nás zajímá, kolik by měl elektromobil stát.

Cenová politika je velmi citlivé téma, neboť současné elektromobily jsou vlastně stále výrazně dražší, než konvenční auta. Jenže některé automobilky například říkají, že elektromobily mají i v té základní výbavě takové funkce, které má konvenční auto naopak v plné a tedy nejdražší výbavě. Oprostěte se od těchto skutečností a zkuste opravdu říct, kolik byste byli ochotni zaplatit za elektromobil, který by měl právě takovou výbavu, jakou byste potřebovali. Ať už je to velké a nadupané SUV, nebo naopak malé, městské vozítko se základní výbavou.


Kolik by měl stát váš elektromobil?

Nahrávání ... Nahrávání ...

Předem děkujeme všem hlasujícím!

Hlasovat můžete opět až do příštího pátku (27.3.), kdy v článku rozebereme výsledky. A o víkendu pak spustíme novou anketu.

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
8 Comment threads
71 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
22 Comment authors
PanXKerosinM@CVencaHanh Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
pepa
pepa

Dobrý den, v současnosti vysoká cena elektromobilů zase pro mě není až tak velký problém. Je to hlavně z toho důvodu, že i cena spalovacích vozu když jsou nové, tedy nikoli ojeté, je taktéž příliš vysoká. V podstatě jsem si nikdy v životě nemohl dovolit koupit auto za milion.

Radovan
Radovan

Přesně tak. Ty hospodské kecy miluju. Franta co vždy kupoval ojetinu skoro z vrakáče a dával si ji dohromady na dvorku vykřikuje, že by si elektromobil nikdy nekoupil, že je šíleně drahý. A za pár asi desítek let si přitáhne z vrakáče do dílny ojetou elektriku a bude spokojen.

JirkaJJ
JirkaJJ

Jenže u elektromobilu je nejdražší čast baterie – kolikrát tvoří víc jak polovinu ceny stroje… a tu si z vrakáče nedotáhnete, protože právě ina bude v elektromobilu nefunkční… Dnešní li-ion baterie zvládnou ztěží dva roky provozu a pak jejich kapacita začne klesat. Beznínovému autu se občas něco pokazú ale nikdy nemusíte vrazit půl mega do nové baterie…

Kerosin
Kerosin

O baterii jako zásadní položce ceny auta máte naprostou pravdu, ale ta Vaše interpretace degradace je trochu zavádějící a působí zbytečně pesimisticky. Reálně degradace začíná momentem kdy se baterie vyrobí. Tedy ne za dva roky, ale okamžikem spojení chemikálií a kovů na výrobní lince baterkárny. Dokonce je třeba uvést, že v prvních dvou letech je daleko strmější než poté. Jenže pak se křivka degradace začne zplošťovat, a byť se nikdy nezastaví, tak ji lze ovlivnit svým chováním při nabíjení, a i při nejhorším přístupu je to nejméně dekáda, než kapacita baterie začne ztrácet smysl pro používání v EV. Při dobrém… Číst vice »

Joseph
Joseph

Kerosin to pod jiným článkem napsal celkem dobře…
Co od takové ankety vlastně redakce očekává (kromě prokliků)?
Nebylo by úplně od věci se byť jen na chvilinku zamyslet a dát tomu nějaký smysl, logiku nebo dokonce třeba i hlubší myšlenku, aby odpovědi alespoň mohly mít nějakou vypovídající hodnotu.

Ondra
Ondra

Do 500-600 tis. se neda poridit ani nejaky normalne vybaveny auto se spalovakem.

Mikik
Mikik

No a? Otázka zněla jinak. Možná kdyby byla otázka na cenu se spalovacím motorem dopadla by stejně. Spíše bych odstupňování provedl ještě detailneji

Atlas
Atlas

Octavia , Golf, Focus, Astra a mnoho jiných spalovaku, které pořídíte nové ve slušné výbavě bez problémů do 600tis asi nejsou dle vás slušné auta. No co naplat. Smutné je, že tyto přemrštěné názory mají hlavně puberťáci a takoví, kteří jezdí papinkovým Passatem a nebo si vybrečeli služební Octavku tdi. Sami z vlastních vydělaných peněz si v životě nové auto za vice než 600tis nepořídí.

Tom256
Tom256

Puberťák jsi byl přece i ty. Já pořád nechápu tu logiku “nadávání” na mladé. Ti se přece musí něco naučit, někde se uchytit, začít vydělávat a pak si mohou za své peníze taky něco kupovat. Ne každý má “bohatého papínka”. Navíc názory mladých mi často připadají snesitelnější než těch “zkušených” chytrolínů.

mrazik
mrazik

DO 600.000 lze poridit velmi dobre vybavene auto nizsi stredni tridy a pro chalupare i v kombiku. Za tuto cenu lze i v akcni vybave auto stredni tridy, ktere nabidne celkem slusnou vybavu. V soicasne dobe i zakladni motory nabizi vybornou dynamiku.

Harrison4ever
Harrison4ever

Dobrý den. Můj názor je ten, že i kdyby se elektromobil vešel cenovĕ do půl mega, stejnĕ neprorazí (viz.kolaps nabíječek v Nizozemsku,neůměrně vysoké nàklady na ujetí 1km, dojezd, délka nabíjení, żivotnost+cena baterií, neustálý raketový růst cen elektřiny, nehledě na její nedostatek v budoucnu). Także osobně budu raději jezdit ojetým “dieselem” neż novým EV!!! Hezký den!

Radovan
Radovan

Máte naprosto zkreslené informace.

Tom256
Tom256

Vidím, že všechny “hospodské” nevýhody EVs už znáte. Zato váš ojetý rakovinomet je bezchybný, co?

mrazik
mrazik

Aut ona spalovaci motor stale nabizi vetsi uzivatelsky komfort, at chcete nebo ne. Soucasne Euro6b jiz vypousti minimum skodlivin.
Spalovaci motory maji obcas sve chyby, ale v drtive vetsina nabizi svym majitelum bezproblemove fungovani stovky tisic Km se stejnym vykonem nezavisle na pocasi.

Kerosin
Kerosin

Nemohu souhlasit. Těch rozdílů je příliš moc, než abych to nazval obdobným komfortem. – Kolikpak benzínu / nafty takový spalovák zrekuperuje během brždění? – Kolikpak vzduchu (kyslíku) oproti EV ten spalovák sežere na 100km? – Jaká je průměrná cena paliva na 100 km? – Jaký je rozdíl na ceně servisu – myslím údržbu? – Máte možnost mít doma svůj vlastní pidivrt s nanorafinérií? – myslím alternativu FVE elektrárna – ze které např. já dobiji auto takových 8 měsíců v roce. – A jeden sociální problém, proč mám používat palivo, které nás (ČR, Evropu) dělá tak závislými na Saudech a Rusku?… Číst vice »

mrazik
mrazik

Takze si mam koupit EV auto za 1.5 milionu, k tomu za 500 tisic FEV panely spolu s baterkama. A to se oproti spalovaku za 500 tisic vyplati. Ona totit elektrika energie a FEV panely rostou na stromech a staci je sundat a hodit na strecuh. Uz to konecne pochopte. Zadne EV auto nema nulove emise, naopak u nas ma emise vetsi nez auto na spalovak. Treba v polabske nizine je rekuperace. Kazdorocni servis za 5.000 kc u spalovaku me nezabije. EV auta nejsou ekologicka, nejsou ekonomicka (navratnost neni) a zadne socialni – ztratim jakoukoli svobodu si jet jak ja… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

Ve většině těžce přeháníte, a v jednom údaji se pletete zcela. 1) Začnu tím zcela chybným údajem. Ani v energetickém mixu ČR (a to i bez vlastní FVE) nemají EV vyšší emise než jakýkoliv spalovák a to ani EURO 6 2) Běžně použitelné EV dnes mírně ojeté koupíte okolo 300 tisíc. Takže žádný milion a půl to by byla pro většinu rodin finanční sebevražda. 3) FVE – já mám 8,5 kWp s 9,6 kWh baterií – za pořizovací cenu rovných 400k a zpět jsem dostal z NZU dotaci 150k – takže má pořizovací cena byla 250 000,- Kč tj. s… Číst vice »

mrazik
mrazik

1 – lež 2 – Mam 3 deti. Prosim najdi pro me mirne jete EV auto za 300 tisic. 3 – lež 4 – co poroste od tretiho roku ? Brzdy se meni u kazdeho auta. Spojka se meni az kolem 200 – 250 tKm a to uz bude mit auto daaaavno jineho majitele. Rozvody se me netykaji, mam retez a az ten bude potreba vymenit, uz ho mit nebudu. Mel jsem celkem 6 aut a na zadem jsem nemusel menit prevodovku, ani ventil. Jo jednou jsem kupoval cidlo teploty chladici kapaliny za par stovek. 5 – ja jich znam… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

1) Není lež. Energetický miX ČR dává pro EV výfukové zplodiny cca 55g / km. – a to počítám jen dobíjení z veřejné sítě, a vůbec ne když přidáte vlastní OZE. 2) Renault ZOE. Dnes bez baterie volně okolo 2000 EUR, dokoupit baterii stojí 3 až 4 tisíce EUR podle stavu. 3) Snad Vím jakou mám FVE a co mne stála. Tak tady si laskavě slova o LŽI fakt odpusťte. Chápu, že použijete extenzivní slovo u všeobecných údajů, které nemohu osobně ovlivnit, a mám je stejně jako vy jen z vnějších zdrojů – viz bod 1. Ale jakou mám FVE… Číst vice »

mrazik
mrazik

Jeste jednou. Mam 3 deti, to je dohromady nas je 5 a ty mi doporuci male auto Renault Zoe. Tobe ta karantena dava fakt zabrat.
Pokud nevydrzis 3- 4 hodiny bez nutnosti jit na zachod, pak by jsi mel zajit k doktorovi s prostatou.
Ta posledni veta je perla – nejdriv pises, ze prijedes o 90 minut pozde a nalsedne pises, ze se spalovakem je doba stejna. Tim je receno vse. Uz dlouho jsem takoveho zaslepence nepotkal.

Kerosin
Kerosin

Renault ZOE je pětimístný, s dětmi to není problém. Problém mají vzadu až tři dospělí. Já jako dospělý jedinec bych samozřejmě vydržel i víc hodin bez WC, ale světe div se, nejezdím sám, a zrovna u dětí jsou ty potřeby zcela nesynchronizované. Neříkejte, že to neznáte. Někde stojíte třeba u Mekáče, a než odjíždíte, všech se zeptáte “Nechce se někomu na záchod?” všichni svorně prohlásí, NE. Vyjedete a za 30 km se ozve dcera, že by se jí chtělo čůrat. Tak zastavím. Zeptám se ženy a dalších dětí. Chcete ještě někdo kdy už stojíme? Odpověď: NE. Co myslíte, že se… Číst vice »

mrazik
mrazik

Aktualne mam rodinne MPV a mam ho vymenit za Renault ZOE ? K tomu bych potreboval rakev pres celou strechu, aby se mi tam vesli veskere veci. To by se dojezd zmensil na polovinu a nedojedu nikam.
Ja deti musim z auta vyhnat, aby se protahli a prosli, nechce se jim z auta, chteji byt uz konecne v cilove destinaci. Takze zadne znovu a znovu zastavuji. Musis byt dusledny a ne je takto rozmazlovat.
Na trase 200 Km zastavujes celkem 6x ? Tak pak uz je vse jasne a chtelo by to k diskusi nekoho normalniho.

Kerosin
Kerosin

A povedzte Kefali, čo je take normální? Nebo je novou normou, že normální je co řekne Mrazik? :-D
Ono je totiž na další diskusi k čemu MPV??? To je v dnešní době naprosto zbytečná kategorie aut. Že vy budete ten typ cesťáka jak zabalí půl domova, řízky s chlebem a kurf konzer s vařičem? :-) Jinak si nedovedu užitečnost MPV vysvětlit.

mrazik
mrazik

K cemu je MPV ? Ukaz mi do ktereho auta se vejdou 3 autosedacky vedle sebe a pujdou pohodlne zapnout pasy ? Ukaz mi auto, ktere ma 3xIsofix vzadu. Ukaz mi auto, do ktereho das kocarek, cestovni postylku a veci pro ostatni 4 cleny rodiny ?
Jsme typ, ktery zasadne jezdi tam , kde je minimalne polopenze, abych si odpocinul a nemusel stale premyslet nad varenim. Az si rikam, jestli detem nedavam vysoky standart.
Mohu te ubezpecit, ze cestovani s 3 detmi je mazec.
Ale ja to chapu, ty takove auto nepotrebujes, tak je zbytecne.

Kerosin
Kerosin

Trochu jsme si nerozumněli. Což ostatně není tak neobvyklé. :-)
Neupřesnil jsem to – za zbytečné považuji MPV a SUV. Všechny mezičlánky mezi osobákem a dodávkou. Ale dodávky jako takové už naopak chápu plně. MPV a SUV mi přijdou jako projev postoje “Osobák nám byl malý, ale velkého auta se bojím”. Je to jako když někdo chce BMW X5, ale koupí si X3.
Na Vašem místě bych koupil dodávku.
Co třeba Maxus EV 80? v úpravě jako Multivan? U nás to tuším prodává CV Tech, a udělají Vám vestavbu na míru.

PS: prosím netykejte mi. Pokud vím, neznáme se.

Mrazik
Mrazik

Mam plnohodnotne MPV Ford SMax, takze zadne male auto. MPV nabizi multifunkcni prostor a vyborny komfort pro rodinne cestovani. Dodavky predelane na rodina auta jsou nepohodlna a nekomfortni. Proste ten podvozek neni na tohle delany.
Maxus max.rychlost 100 km/h, dojezd necelych 200 km a cena 1.2 milionu? Za to mam vymenit MPV ? A jinak jste zdrav?

Kerosin
Kerosin

Přiznám, že z hlavy jsem specifikace dojezdu neznal, ale za 1,2 mega to bude něco jiná verze než jsem měl na mysli. Ten co jsem viděl na předváděčce já, byl za 1,49 mega, ale uvnitř se to plně vyrovnalo VW Multivanu T5. To bylo mé poslední auto se spalovacím motorem, a mohu Vás ujistit, že na cestování bylo velmi pohodlné a prostorné. S-Maxe neznám, ale je to něco podobného jako bývala Galaxy ne? Tak to si troufnu tvrdit, že mulťák měl místa víc. PS: ty parametry co uvádíte, zejména ten dojezd by smysl nedával. U cestovního auta je potřeba ten… Číst vice »

M@C
M@C

Zajimave ze kdyz povazujes MPV a SUV za zbytecnou kategorii, tak sis mini-SUV JAC iEV7S koupil :-) To navic vypada presne jako bys nemel na poradne SUV (v tvem prirovnani X5), proto sis koupil mini-crossover-SUV (X3).

PanX
PanX

Jste normální? Schválně vykám, abyste si zase nestěžoval… Pán má rodinné MPV a Vy mu doporučíte Renault Zoe? Pro 3 děti?! Běžte si dát obklad na hlavu.

Kerosin
Kerosin

V době kdy jsem mu doporučoval ZOE, ještě neřekl ani slovo o počtu členů své rodiny, či chrarakteru svých přepravních potřeb. A pokud jste diskuzi sledoval i dále, jistě jste se dočetl, že následně jsem tedy říkal, že by asi už byla rovnou lepší dodávky, nebo alespoň minidodávka.
S tím, že SUV a MPV je v podstatě zbytečný mezi třída. Má to přepravní možnosti jako přefouklý osobák, ale požadavky na provoz jako malá dodávka. Takže potřeby městské přepravy zbytečně veliké a na cestování zbytečně malé. Ani k jednomu účelu to není dobré, tak na co to je?

PanX
PanX

V době, kdy jste mu doporučoval Renault Zoe jste dávno věděl, že má 3 děti.

Abyste to nemusel hledat:
23. 3. 2020 17:00 mrazik píše, že má 3 děti.
23. 3. 2020 20:35 mu doporučíte Renault Zoe

Zároveň tedy je toto i moje odpověď na Vaši otázku, v čem např. lžete, kterou jste chtěl zodpovědět u jiného článku.

Kerosin
Kerosin

No ale 3 děti, ještě neznamená MPV. Nám se do auta taky běžně nasáčkují 3 děti, a rozhodně to není MPV. :-)

PS: bavili jsme se o tom, kdy jsem uvedl nějaký lživý argument či informaci o Elektromobilech. Nic takového jste nenašel že?

PanX
PanX

To je úplně jedno, nikdo normální nemůže pro 3 děti doporučit Zoe. Ale chápu, nic jinýho se Vám nehodilo do 300 tisíc a nemůžete napsat, že nic takového elektro nenabízí, protože byste se s tím sám střelil do vlastní nohy.
A píšete doslovně, že Vám neřekl o počtu členů rodiny ani slovo, přitom je to lež, uvedl 3 děti dávno před tím, než jste mu doporučil Zoe.

Takže Vy sám lež nepřiznáte a po mě chcete, abych to jako chlap uznal? Baví Vás si dělat z huby prdel? Očividně ano.

Kerosin
Kerosin

Já ZOE používal více jak měsíc, a volně jsem v něm 3 děti vozil. Nechápu co by na tom bylo nepoužitelného. Moc by mě zajímalo, kolik s ním máte zkušeností vy. Nebo vůbec s jakýmikoli EV, že tak soudíte. Tři děti ještě není sebemenší důvod pro MPV. A ještě jednou opakuji, že by mě zajímala ta lež ohledně technologie elektromobilů, nikoliv o chronologii příspěvků. To zda je auto nebo není použitelné, zda je pro Vás pohodlné či hezké je individuální subjektivní vnímání. To nejsou fakta. Prostě žádnou lež o faktech nemůžete najít že? Tak sem cpete něco o názorech o… Číst vice »

PanX
PanX

Čí Vás urážím? Že jsem Vás nazval lhářem? Nemůžu za to, že lhář jste. O technologii elektromobilů jsem nic nepsal, další Vaše vykonstruovaná lež. Mám zkušeností dost s auty vel. Zoe, takže vozit v tom 3 děti + sebe + manželku je velký sebemrskačství a opět z toho děláte zcela normální věc, ačkoli to normální není. Vlastně to sám píšete, že je to subjektivní, takže logicky nemůžu někomu s 3 dětmi doporučit kabelku Zoe.

Jinak stále tu lež, kde tvrdíte, že Vám neřekl nic o počtu lidí, nepřiznáte? :D

Kerosin
Kerosin

Když tedy nemůžete nic jiného najít, tak se držte toho, že jsem napsal špatně chronologické pořadí příspěvků, a na základě toho lžu o elektromobilech. :-)

Tím urážením jsem myslel to o té prdeli a hubě. Ale to máte jedno, je to Váš styl jednání, Vaše vizitka.

PanX
PanX

Nenapsal, lhal jste a nepřiznáte to. Ale mně je to jedno, obrázek o Vás mám :) A to s tou prdelí nebyla urážka, jen jsem se zeptal, jestli Vás to baví.

Hanh
Hanh

Kazdopadne vasi vnoucata Vas budou mit za nevzdelaneho debila, co myslel jen sam na sebe. To by Vam memo stacit.

Kerosin
Kerosin

To co jste napsal, byla legrace / provokace, nebo to myslíte Vážně?

JIŘÍ
JIŘÍ

Osobně si myslím, že nejde ani tak o cenu,ale cestovatelský ,,komfort” a problémy s nabíjením.Nikdy nebude možné,aby mohli všichni bez omezení jezdit na elektřinu.Stoupne poptávka,stoupne její cena.Kapacity na výrobu jsou nedostatečné, stejně jako současná rozvodová síť.Co sídliště?Tam je dnes člověk vůbec rád, když zaparkuje, natož aby měl jistou svou dobíjecí zástrčku.Elektromobilita má smysl v malých vozech do měst a né masovému rozšíření do rodinných vozů, natož do SUV,nebo offroadu.To je nesmyslné šílenství

Radovan
Radovan

Opět opakování dávno neplatících omylů 5-8 let starých. Nabíjecích míst je více než elektromobilů,, je jimi dokonce každá zásuvka. Elektřinu si každý může vyrobit sám. I na paneláku a činžáku. Nestoupne její cena, naopak jí konkurence stlačí dolů. Kapacity jsou dostatečné, spalovací autodebilky nechtějí BEV vyrábět, dělají jen počet nutný pro neplacení pokut. Rozvodná síť má po poklesu průmyslu u nás obrovské rezervy. Na sídlišti nemají auta co dělat, hromadné bydlení má být obsluhováno hromadnou dopravou, auta mají parkovat pod domy na svém nebo v placených parkovacích domech na začátku sídliště, to celé je problém politiků. Elektromobilita je všude, máme… Číst vice »

mrazik
mrazik

Konkurence na trhu je velika, poptavka po elektrine kontinuelne stoupa a stale cena elektriny stoupa.
Miluju jedince, co urcuji ostatnim jak a cim se maji dopravovat do prace nebo i vikendu na chatu.

Kerosin
Kerosin

Jenže tady je jeden podstatný efekt. Nikdo by Vám neřekl ani slovo, kdyby používání dané věci (v tomto případě spalovacího auta) mělo vliv jen na VÁŠ život. Jenže to, že vy jezdíte fosilem, nám ostatním kazí život. PROTO se Vás snažíme přesvědčit, aby jste to dále nedělal. Je to obdobné jako kouření vs. pití alkoholu. Mnoho kuřáků se bouřilo, proč jejich zlozvyk má být na veřejnosti zakázán, proč tedy není zakázáno popíjet alkáč? No z jednoduchého důvodu – když si někdo zapálí, tak likviduje své plíce, ale i všech v okolí několika metrů díky pasivnímu kouření. Ale když je někdo… Číst vice »

mrazik
mrazik

Jak kazi zivot moje jizda autem co splnuje Euro6b ? Staci jeden kotel na tuha paliva a skodi prirode mohem vice. Takova uhelna elektrarna je primo vzorem ekologie a tezba uhli pro tuto elektrarnu, to je jen takova neskoda dira v zemi.
To uz mi prijde, jak tonouci se stebla chyta.

Kerosin
Kerosin

Tak za 1) I uhelné elektrány mají lepší emisní směs i než EURO 6c – tedy i než nižší. Ony průmyslévé kontrolované, přísně normované filtry na komínech elektráren jsou holt mnohem efektivnější než JAKÝKOLIV výfuk fosila. 2) Nemáme jen uhelné elektrárny. Energetický mix je mnohem lepší. 3) Nikde jsem neřekl, že podporuji kotle na tuhá paliva. Naopak, ve svém příspěvku jsem dokonce uvedl všeobecně “používání dané věci v tomto případě auta se spalovacím motorem” čímž jsem jasně dával najevo, že se to týká i mnoha jiných technologií. 4) I kdyby jste měl spalovák EURO 10Z – proces spalování nutně potřebuje… Číst vice »

mrazik
mrazik

,,Hnědouhelná elektrárna Počerady vypustila v roce 2018 do atmosféry nejvíce oxidu uhličitého z českých zdrojů, přes 5,5 milionu tun. Na druhém místě skončila další elektrárna společnosti ČEZ Tušimice II s více než 4,4 milionu tun CO2, třetím největším znečišťovatelem byla elektrárna Chvaletice.Podle Greenpeace elektrárna Počerady produkuje podobné množství emisí jako všechna nákladní auta v České republice.” Tolik asi k tomu, ze uhelne elektrarny maji lepsi emise.
,,elektromotor ani mililitr” – A uhelne elektrarny nepotrebuji kyslik ?
Mimochodem v Nemecku se planuji plynove elektrarny a ty take nepotrebuji kyslik ?

Kerosin
Kerosin

To co vypouštějí tepelné elektrárny je samozřejmě hrůza a tristní výsledek na konec druhé dekády dvacátého prvního století. To souhlasím. A neznám elektromobilistu, který by je podporoval.
Tím hlavním rozdílem je, že elektřinu umíme vyrobit i bez nich. Víme jak vyrábět PHM pro EV bez zplodin, technologie na to existuje.
Tuto možnost u spalováků prostě nemáme.

mrazik
mrazik

Ve stredni evrope se musis smirit s tim, ze nepostavis tolik vetrniku ani hydroelektraren, aby si pokryl celou spotrebu. Proste tady tolik nefouka a nemas tolik dostatecnym hydro zdroju. To je proste realita.

Kerosin
Kerosin

To rozhodně, a upřímně třeba větrníkům moc nefandím, podle mne dost hyzdí krajinu, a vodní elektrárny na řekách, to je diskutabilní.
Hydro elektrány mne spíš zaujaly mořské: http://www.enviweb.cz/115753

Pak také nemám nic proti jádru. Ustupování od jádra (jak jen navrhlo Německo) mi nepřijde rozumné. Rozhodně by měl být alespoň 1 zdroj elektřiny zcela nezávislý na přírodě. A Jádro mi zatím (než přijdeme na něco lepšího) přijde nejméně špatnou volbou.

M@C
M@C

Mi kazi zivot treba Trinecke zelezarny, ktere vyrabi predevsim kolejnice. Prestanme jezdit vlaky at je treba mene kolejnic a tim padem mene emisi z zelezaren.

Kerosin
Kerosin

Nikdo přece ale nenavrhuje, zrušit osobní dopravu. Jen existuje lepší alternativa. Přijďte s lepší alternativou výroby kolejnic, a jistě najdete velmi velkou skupinu bojující za uzavření Třineckých železáren?

Tom256
Tom256

Elektromobily nemají na celkovou celostátní spotřebu takřka žádný vliv, to už je dávno spočítáno velmi jednoduchou matematikou základní školy. I kdyby u nás jezdilo milion EVs, tak to spotřebu navýší v řádu jednotek procent. Neopakujte prosím stále ty nesmysly a něco si o tom zjistěte.

Mobilní zobrazení