Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Američané nepotřebují elektromobil, myslí si jeden z šéfů BMW

  |  Luboš Srb  |  11 komentářů

Některé tradiční automobilky stále příliš nevěří v elektromobilitu a bojí se ji jako čert kříže, ačkoliv předpovědi pro příští roky říkají něco úplně jiného. Místo toho chtějí nadále vsázet na spalovací auta, popřípadě vývoj vodíkových aut, která jsou přitom mnohem dražší a z principu jsou to stejně elektromobily, akorát výrazně komplikovanější a nebezpečnější.

TIP: Výhoda Tesly je podle VW v tom, že nemá spalovací auta

Těžko říct, jestli je to jen osobní názor určitých vysoce postavených manažerů nebo prostě obrana tradičních automobilek proti tomu podílet se na něčem novém a měnit kvůli tomu celý byznys model, když to může znamenat pro výrobce aut docela nejistou budoucnost.

Koneckonců po včerejšku, kdy Tesla dosáhla nové rekordní ceny akcie, analytici označují mladou americkou automobilku Elona Muska za existenční hrozbu pro tradiční automobilové výrobce, protože je spíše technologickou firmou, která přináší něco víc než všechny ostatní automobilky a hlavně inovuje, kdežto ostatní spí na vavřínech.

TIP: Škoda Auto to myslí s elektromobilitou vážně

Tentokrát výrokem překvapil Klaus Froehlich, šéf výzkumu a vývoje v BMW. Automobilka podle něj počítá s tím, že do roku 2030 bude prodávat tak 20-30 % aut elektrických (elektromobilů a plug-in hybridů), ovšem s velmi rozmanitou globální distribucí. Například ve Spojených státech prý “většina nepotřebuje bateriové elektromobily”. Ty budou potřeba akorát tak na západním pobřeží a částech východního pobřeží, zatímco zbytek USA bude pokračovat s běžnými benzínovými motory. Těžko říct, podle čeho tak usuzuje…

Pokud jde o Evropu, věří Froehlich plug-in hybridům více než elektromobilům, které mají mít tak 25% podíl na prodejích. V Číně se pak na východě mají prosadit elektromobily, a to relativně brzy, ovšem na západě prý BMW věří, že zůstanou věrni spalovacím motorům ještě příštích 15 až 20 let. Důvodem, proč nevidí šéf BMW elektromobilitu moc pozitivně, je prý potenciální riziko zvýšení ceny základních materiálů pro výrobu baterií, a tím zdražení všech elektrických vozů.

Podle odborných předpovědí a také nastupujících regulací v různých státech nejen v Evropě to však vypadá, že konec spalovacích aut se blíží a měl by nastat v příštích dvou dekádách. Elektromobily udělaly za posledních 5 let neuvěřitelný pokrok a co nás čeká v příštích 5 letech, se snad ani nedá odhadovat. BMW chce možná i proto raději zůstat při zemi a nepouštět se do něčeho nového, když by to znamenalo nemalé investice, ačkoliv i setrvání u tradičního byznysu může být svým způsobem poměrně riskantní, nemyslíte?

zdroj: Electrek

ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
7 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Robin LTomKerosinRobin L.Kerosin Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Mě se líbí, jak nenápadně spousta podobných projevuje nedůvěřuje v BEV s tím, že případnou budoucnost vidí ve vodíku.
A nebude to náhodou mít něco společného s tím, že při přechodu na vodík by zůstal alepoň zavedený model distribuce paliva??? Vodík si totiž sami nevyrobíte, a to je největší výhoda BEV, elektřinu si dnes může lokálně vyrábět každý… ale v případě přechodu na Vodík zůstáváte závislý na vůli výrobce vodíku, stejně jako dnes jsme odkázaní na vůli několika států, kde se těží ropa.

Robin L.
Robin L.

Bohužel elektřinu si také po celý rok nevyrobíte sám – a nejen do auta.

Kerosin
Kerosin

Já nemyslel JENOM konkrétně každý individuálně, ale že si ji mohou vyrábět jednotlivé země, uskupení zemí (V4, EU), kontinenty. Že není vázána na konkrétní místo výskytu. Takže jsem tím nemyslel JEN OZE, ale i konvenční třeba atomové. V případě elektřiny už se určité oblasti (stát, uskupení) jen těžko stanou rukojmími zemí odkud surovina pochází. Vzpomeňte před pár lety na peripetie s ruským plynem proudícím přes Ukrajinu. Elektřina je v tuto chvíli nejsnáze získatelná energie. V neposlední řadě, to co jste měl na mysli vy – i každý individuálně je schopen vysokého stupně soběstačnosti. Máte pravdu, že po CELÝ rok si… Číst vice »

Robin L
Robin L

Bohužel elektřina je vázána na konkrétní místo výskytu, dané klimatickými poměry – pokud zůstanu u OZE, které jsou v současnosti hodně propagované. Jinak tomu bude třeba někde v subtropech nebo tropech, kde většinou slunce svítí dostatečně po celý rok nebo alespoň po většinu roku. Ale třeba tady v ČR je z OZE realizovatelná soběstačnost od jara do podzimu a pak už je nutné brát elektřinu odjinud. Třeba v ČR máme zdrojů elektřiny dostatek a pevně doufám, že nikoho zde nepadne to co v Německu, kde se chtějí za několik let zbavit jaderných elektráren, protože ty tvoří stabilní zdroj dodávek, protože… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

1) přímo jsem zdůraznil velkými písmeny, že nemyslím JEN OZE. 2) dnešní (myslím technologii posledních dvou let) FV panely jsou natolik efektivní, že i v podnebí ČR je to velmi efektivní. Proto jsem Vám psal svoji osobní zkušenost. V zimě z roku 17 na 18 jsme ukazoval graf odběr ze sítě jen 13 dní. Tuto zimu zatím jen 4, ale kritický je konec ledna a únor. Abych byl zcela upřímný musím na druhou stranu uvést dva parametry, které ten ideální obrázek trochu kalí (dobrovolně píšu negativa, která bych nemusel uvádět). A) Nebylo to 14X jeden den, ale většinou jsou to… Číst vice »

Robin L
Robin L

V pořádku, pane Kerosine, nevadí mi délka příspěvku. Všiml jsem si už předtím, že jste zmínil, že nemáte na mysli jen OZE. Vývoj i u FV panelů jde kupředu, ale stále zde problém se závislostí na počasí, které v dalších letech nemusí být tak příznivé – a to se nezmění, pokud budete chtít přijímat třeba energii ze slunce nebo z větru, počasí zde hraje roli. Pokud jde o dohody a vyjednávací pozici, tak to podle mne opravdu vidíte příliš pesimisticky. Nejen šejkové vlastní dostatek ropy – jsou i jiné možnosti a řada z nich se jich realizuje nebo bude realizovat.… Číst vice »

Kerosin
Kerosin

No tak má na to právo. Každý má právo na svůj názor, a BMW (respektive akcionáři) si je jistě jeho názorů a postojů vědomo, a zřejmě ho na té pozici chtějí. Též plně jejich svobodná volba.
Jen bych doporučoval si jeho prohlášení schovat k výpočtu odchodného, až jednou bude končit ve své funkci a natáhne ruku po zlatém padáku…

Kerosin
Kerosin

A přitom I3 takový povedený kousek. Už třetí generace, vývoj už se určitě zaplatil… proč na té platformě nepostavit tři čtyři další modely.

Robin L.
Robin L.

Soukromě se názoru p. Froelicha příliš nedivím, protože klasické elektromobily mají stále dost nedostatků oproti třeba autům na spalovací pohon a pokud o ně bude zvýšený zájem (myslím o elektromobily), pak lze těžko očekávat, že třeba klesne cena lithia nebo kobaltu, které jsou potřebné k výrobě baterií do elektromobilů.
Takže si nemyslím, že by sázka na klasiku alá spalovací pohon byla projevem něčeho riskantního – tím může být naopak sázka na klasické elektromobily za situace, kdy vývoj neurčuje Evropa, ale asijské země jako Japonsko, Jižní Korea nebo Čína, které začínají postupně sázet na auta na vodíkový pohon.

Tom
Tom

Ještě dlouho se bude prodávat kombinace všech pohonů. Někde více spalováků někde více EVs. On asi jen chce upozornit, že spalováky budou holt někde stále naprosto v pohodě prodejné.

Robin L
Robin L

Také si myslím, že spalovací motory u aut tady s námi budou ještě docela dlouho a je podle mne klidně možné, že žádný typ pohonu nakonec nebude dominantní a budou vedle sebe existovat klasické elektromobily, auta se spalovacím motorem, na zemní plyn, vodík a kdo ví zda i na nějaký jiný. Já bych s tím problém neměl a myslím, že nakonec k tomu dojde, až přijde určité vystřízlivění třeba z klasických elektromobilů a snah je skrze různé zákazy či omezení uměle prosazovat. Realita a život jsou někdy trochu složitější než vize či nápady.

Mobilní zobrazení