Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

100 000 prodaných elektromobilů Hyundai Kona Electric, i díky Čechům!

  |  Luboš Srb  |  18 komentářů

Jihokorejská automobilka má důvod k oslavám. K 30. červnu 2020 totiž dosáhla více než 100 000 prodaných kusů elektromobilu Hyundai Kona Electric.

Elektromobil Hyundai Kona Electric | foto: Hyundai

TIP: Nová Hyundai Kona Electric: Limitovaná edice Czech edition

Hyundai je v oblasti elektrifikace předním hráčem, dokonce už více boduje na trhu s elektroauty než se spalováky, respektive co se týče podílů prodejů v těchto segmentech.

A že může být sázka na elektromobilitu správná, teď dokazuje Hyundai Kona Electric (test). Elektromobil, kterého se prodalo celosvětově již přes 100 000 kusů, konkrétně je aktuální číslo 103 719.

Jsou u toho i Češi

Elektrická Kona je na trhu přes dva roky, začala se prodávat v březnu 2018. Za tu dobu došlo na vylepšenou, novou generaci, která přináší na pohled možná ne úplně znatelná vylepšení, ale se 64kWh baterií disponuje dojezdem až téměř 500 km a to stále s cenou kolem jednoho milionu korun.

Zásadní bylo také spuštění výroby mimo domovskou zemi automobilky, Jižní Koreu. Od začátku letošního roku Hyundai vyrábí svůj crossoverový elektromobil v továrně v Nošovicích a díky tomu by letos mělo být vyprodukováno přes 60 tisíc těchto vozů. V loňském roce vyrobila automobilka necelých 50 tisíc kusů.

Hyundai má s elektromobily velké ambice

Cílem automobilky Hyundai je do roku 2025 vyrábět ročně 560 000 čistě bateriových elektromobilů, tj. nepočítaje vodíkové elektromobily nebo plug-in hybridy. Společně se sesterskou značkou Kia, která má přidat dalších asi 500 000 kusů, to bude kapacita přes 1 milion elektromobilů ročně.

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
14 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
profixromRolf DízlKerosinSMBD Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Kdepak asi dnes jsou ti křiklouni, co tu před rokem a více hlásali, že si to nikdo nekoupí?

mrazik
mrazik

Lide si kupuji silenosti ve stylu Bugatti, proc by se nenaselo za dva roky 100 tisic blaznu ? Delat z toho revoluci je k smichu. Dale je otazka kolik z toho je firemni, kolik z toho bylo prodano skrze dotace atd. Zajimave by bylo, zda je prodej ziskovy atd.
Celosvetove Hyundai proda pres 4 miliony aut a pres 90% se spalovacim motorem.

SMBD
SMBD

Pravda, tak to být může. Avšak pokud půjde vše podle plánu, tak se o revoluci skutečně koná. Jen o velmi pomalou. Mimo Teslu EV asi stále ziskové nejsou ale to je jen můj subjektivní názor… Uvidíme v budoucnu jak se to urychlí či jestli vůbec. Řím též nebyl postaven za den :)

Mrazik
Mrazik

Tesla neni v zisku diky EV autum.

SMBD
SMBD

Nebavím se o výsledném zisku firmy, ale o tom jaký má zisk na každém vyrobeném vozu (když se započítá práce, materiály atd atd…) už nevím kolik to dělá procent zapomněl jsem to, ale pamatuji si informaci, že ten zisk na každé auto není vůbec špatný. Možná bych mohl zkusit zagooglit…

Venca
Venca

Minulý rok to bylo něco kolem 20 % v průměru. Díky modelu Y by to mohlo být letos ještě o něco více.

SMBD
SMBD

Díky za info. Ty z Číny by měli být ještě levnější.

Ať žije ropa, pod zemí!
Ať žije ropa, pod zemí!

Tak v zisku.. tam jde o to že se to vyplatí více než platit pokuty za vysoký emisní průměr, a ještě je to pro dobrou věc tak o co jde? :)

Rolf Dízl
Rolf Dízl

Kerosin je opravdu zapálen.Nebo je to mazač nesprávných příspěvků.Mazačům příspěvků zdar,tím ale nepřispějete k rozšíření EA.Zdraví Rolf Dízl

Jan
Jan

To je jen reklama a oni tu reklamu umí. Při troše úsudku, koupit auto za milion a za cca 5-8 let dát do něho znova půl mega, no nevím jestli to je výhra.

pes
pes

Možná by to chtělo toho úsudku trochu víc. Asi chtěl básník říct, že se bude za 5-8 let měnit AKU co? A jako proč nebo jak jste k tomu sofistikovanému výpočtu došel? Tenhle protiEV argument se řadí hned po bok výletům do Chorvatska, hořlavosti a podobným nesmyslům. Furt jenom tihle odpůrci vymýšlí nějaké extrémní příklady a scénáře, ve kterých EV neobstojí. EV zatím není pro každého, co je na tom tak těžké pochopit? Navíc člověk co si koupí auto za mega tak ho rozhodně nebude držet 5 a více let. Auto je spotřební zboží, není to rodinný dědictví pro dvě… Číst vice »

rom
rom

Auto není spotřební zboží ty chytráku :) Elektrošrot je jako ojety auto k ničemu.Ale to vám fanatikům je zbytečny vysvětlovat naštěstí většina lidí nemá na*ráno v hlavě jako vy :)

Kerosin
Kerosin

Též předpokládám, že půl mega myslíte výměnu baterie. Můžete mi prosím napsat, kolik 5 až 8 let starých EV měnilo baterii? Z čeho z jakého zdroje vychází Vaše informace o této životnosti baterií? Obvykle to totiž bývá “Říkal to Pepa u piva.” tak třeba vy budete mít solidnější zdroj.

rom
rom

Vytáhni si hlavu z p*dele kerosine.Elektrošrot je po pár letech provozu k ničemu to znamená že je zralej na výměnu včetně baterie.Kapišto de*ile :)

profix
profix

Zalez ty smradlavy lejno

profix
profix

Jasne, pul mega. Zato v dieselove sragore se nic nemeni, to jsou porad nejaky oleje, filtry, rozvody, vstriky, ventily, baterka vymlacena start-stopem a dalsi hromada 3,14covin, ktery se menej minimalne jednou rocne. Auto pak vic stoji v servisu nez jezdi.

Rolf Dízl
Rolf Dízl

Komentáře všech co nevlastní EA jsou k ničemu.Už si EA někdo z průměrné výpaty koupil? Neznám takového člověka.Zdraví Rolf Dízl.

rom
rom

100 000 kusů celosvětově je opravdu bomba :) Elektrošrot si koupí jen fanatik nebo d*bil :)

Mobilní zobrazení