Výzkumníkům z Univerzity Britské Kolumbie se podařilo vyvinout způsob, jak efektivně a bezdrátově dobíjet svůj elektromobil prostřednictvím “vzdálených magnetických zařízení”.
Profesor Lorne Whitehead tvdí, že jeho tým vyvinul způsob, jak bezdrátově dobíjet auto pomocí frekvence 100x nižší, než ta, co se používá dnes. “Bezdrátové dobíjení je hledaný způsob pro všechno – od mobilních telefonů, až po elektromobily.” říká Whitehead. “Velký problém pro nabíjení elektrických vozů bezdrátově, je vysoký výkon a nízkofrekvenční elektromagnetické pole a jeho neznámé, potencionální účinky na člověka.” dodal.
Jejich řešení obsahuje a využívá tzv. “vzdálené magnetické zařízení” – rotující, hlavní magnet, poháněný elektřinou z rozvodné sítě a druhý, který se nachází uvnitř auta – k odstranění rádiových vln. Hlavní magnetické zařízení pak roztáčí to v elektromobilu, které následně generuje energii k nabití baterie.
Technologie byla zatím velmi úspěšně testována v areálech univerzity. Řidiči tak mohou ukázat lehké nadšení, protože již nebudou muset zápasit s kabely a zásuvkami, které jsou často ve stísněných podmínkách a někdy i za špatného počasí. Jediné, co nyní musí udělat, je dojet k jednomu ze 4 nainstalovaných bezdrátových zařízení pro dobíjení, umístěných v areálu Univerzity Britské Kolumbie. Vůz se plně dobije za 4 hodiny, tedy zhruba stejné množství času, jaké si bere zásuvka.
Profesor Whitehead myslí ještě dál. Tato technologie by se mohla použít i ve zdravotnictví, například pro pacienty s kardiostimulátorem, nebo pro pacienty s umělým srdcem, kteří mohou mít zabudované dobíjecí zařízení třeba v židli, nebo posteli.
via: puregreencars.com
Výzkumníkům z Univerzity Britské Kolumbie se podařilo vyvinout způsob, jak efektivně a bezdrátově dobíjet svůj elektromobil prostřednictvím “vzdálených magnetických zařízení”.
Profesor Lorne Whitehead tvdí, že jeho tým vyvinul způsob, jak bezdrátově dobíjet auto pomocí frekvence 100x nižší, než ta, co se používá dnes. “Bezdrátové dobíjení je hledaný způsob pro všechno – od mobilních telefonů, až po elektromobily.” říká Whitehead. “Velký problém pro nabíjení elektrických vozů bezdrátově, je vysoký výkon a nízkofrekvenční elektromagnetické pole a jeho neznámé, potencionální účinky na člověka.” dodal.
Jejich řešení obsahuje a využívá tzv. “vzdálené magnetické zařízení” – rotující, hlavní magnet, poháněný elektřinou z rozvodné sítě a druhý, který se nachází uvnitř auta – k odstranění rádiových vln. Hlavní magnetické zařízení pak roztáčí to v elektromobilu, které následně generuje energii k nabití baterie.
Technologie byla zatím velmi úspěšně testována v areálech univerzity. Řidiči tak mohou ukázat lehké nadšení, protože již nebudou muset zápasit s kabely a zásuvkami, které jsou často ve stísněných podmínkách a někdy i za špatného počasí. Jediné, co nyní musí udělat, je dojet k jednomu ze 4 nainstalovaných bezdrátových zařízení pro dobíjení, umístěných v areálu Univerzity Britské Kolumbie. Vůz se plně dobije za 4 hodiny, tedy zhruba stejné množství času, jaké si bere zásuvka.
Profesor Whitehead myslí ještě dál. Tato technologie by se mohla použít i ve zdravotnictví, například pro pacienty s kardiostimulátorem, nebo pro pacienty s umělým srdcem, kteří mohou mít zabudované dobíjecí zařízení třeba v židli, nebo posteli.
via: puregreencars.com