Auto roku 2011 – elektromobil Nissan Leaf, se již v Evropě prodává, ale… k nám do Česka dorazí nejdříve příští rok.
Důvodem je absence jakýchkoliv vládních pobídek a chybějící infrastruktura. Výstavba a provoz dobíjecích stanic pro ČR jsou již ve fázi hledání partnera, ale vládní podpora a pobídky jsou v nedohlednu. Co čekat dobrého od této vlády…
Podle Nissanu by však plánovaný příchod elektromobilu Nissan Leaf nemělo zhatit ani případné rozhodnutí vlády žádné pobídky neposkytovat, ale český zákazník by v tom případě musel platit plnou cenu vozu, tedy přibližně 30 tisíc Eur (750 tisíc Kč).
Tak například v norském Oslu můžete využívat vyhrazené pruhy pro autobusy, jinde zase dostanete okamžitě přidělené parkovací místo, na které byste jinak museli dva roky čekat.
Tyto benefity poskytují radnice, vlády zase nabízejí pobídky finanční. Obyčejně jsou ve výši několika tisíc Eur (typicky 5 tisíc Eur). Rekordmanem je v této oblasti Estonsko, které nabízí neuvěřitelných 18 tisíc Eur jako pobídku pro kupce elektromobilu. To znamená, že nový Nissan Leaf vás přijde na pouhých 300 tisíc Kč… a to už je opravdu lákavé.
Jaká je současná situace? Doposud se prodalo několik desítek tisíc Leafů, v prodejích stále vede Velká Británie následovaná Nizozemím. Před dokončením jsou dvě evropské továrny na baterie, po jejich spuštěn bude Nissan schopen zásobovat trhy 500.000 bateriemi ročně.
Záruka na elektrické komponenty vozu je 5 let nebo 100.000 kilometrů, cena kompletního balení 47-mi modulů firmy NEC tvořících baterii o celkové kapacitě 24 kWh je něco pod 250 tisíc Kč. Baterie se prý však nemění jako celek, ale vždy se vymění jenom část modulů, které je z nějakého důvodu vyměnit za nové. Co s vysloužilými moduly? Nissan se zavázal, že bude bez poplatku odebírat použité moduly skrze svou dealerskou síť, o další využití modulů se pak postará společnost Sumitomo. Ta je přepracuje a použije například jako úložiště elektrické energie pro rodinné domy.
Nabíjení Nissan Leaf
rychlonabití baterie – vstup 3×400 V – ze 40 na zhruba 80 % cca deset minut,
rychlonabití baterie – vstup 3×400 V – z 0 do 80 % cca 20 až 30 minut,
Nabíjení klasické, tedy ze zásuvky 230 V – zabere (do plného stavu) přibližně 8 hodin.
V současné době stojí venkovní rychlonabíjecí stanice zhruba půl milionu Kč. Nissan plánuje cenu do dvou let srazit pod polovinu. Zákazníky zajímají i provozní náklady. Platby za běžnou údržbu vozu by měly být (díky absenci řady dílů) nižší o 15 %, ve srovnání s běžným automobilem. Sto ujetých kilometrů by pak mělo majitele Leafu vyjít na asi 50 Kč, zatímco při použití běžného automobilu se spalovacím motorem je to řádově 200-250 Kč. Tedy alespoň podle informací Nissanu.
zdroj: Nissan a tiskové zprávy
Auto roku 2011 – elektromobil Nissan Leaf, se již v Evropě prodává, ale… k nám do Česka dorazí nejdříve příští rok.
Důvodem je absence jakýchkoliv vládních pobídek a chybějící infrastruktura. Výstavba a provoz dobíjecích stanic pro ČR jsou již ve fázi hledání partnera, ale vládní podpora a pobídky jsou v nedohlednu. Co čekat dobrého od této vlády…
Podle Nissanu by však plánovaný příchod elektromobilu Nissan Leaf nemělo zhatit ani případné rozhodnutí vlády žádné pobídky neposkytovat, ale český zákazník by v tom případě musel platit plnou cenu vozu, tedy přibližně 30 tisíc Eur (750 tisíc Kč).
Tak například v norském Oslu můžete využívat vyhrazené pruhy pro autobusy, jinde zase dostanete okamžitě přidělené parkovací místo, na které byste jinak museli dva roky čekat.
Tyto benefity poskytují radnice, vlády zase nabízejí pobídky finanční. Obyčejně jsou ve výši několika tisíc Eur (typicky 5 tisíc Eur). Rekordmanem je v této oblasti Estonsko, které nabízí neuvěřitelných 18 tisíc Eur jako pobídku pro kupce elektromobilu. To znamená, že nový Nissan Leaf vás přijde na pouhých 300 tisíc Kč… a to už je opravdu lákavé.
Jaká je současná situace? Doposud se prodalo několik desítek tisíc Leafů, v prodejích stále vede Velká Británie následovaná Nizozemím. Před dokončením jsou dvě evropské továrny na baterie, po jejich spuštěn bude Nissan schopen zásobovat trhy 500.000 bateriemi ročně.
Záruka na elektrické komponenty vozu je 5 let nebo 100.000 kilometrů, cena kompletního balení 47-mi modulů firmy NEC tvořících baterii o celkové kapacitě 24 kWh je něco pod 250 tisíc Kč. Baterie se prý však nemění jako celek, ale vždy se vymění jenom část modulů, které je z nějakého důvodu vyměnit za nové. Co s vysloužilými moduly? Nissan se zavázal, že bude bez poplatku odebírat použité moduly skrze svou dealerskou síť, o další využití modulů se pak postará společnost Sumitomo. Ta je přepracuje a použije například jako úložiště elektrické energie pro rodinné domy.
Nabíjení Nissan Leaf
rychlonabití baterie – vstup 3×400 V – ze 40 na zhruba 80 % cca deset minut,
rychlonabití baterie – vstup 3×400 V – z 0 do 80 % cca 20 až 30 minut,
Nabíjení klasické, tedy ze zásuvky 230 V – zabere (do plného stavu) přibližně 8 hodin.
V současné době stojí venkovní rychlonabíjecí stanice zhruba půl milionu Kč. Nissan plánuje cenu do dvou let srazit pod polovinu. Zákazníky zajímají i provozní náklady. Platby za běžnou údržbu vozu by měly být (díky absenci řady dílů) nižší o 15 %, ve srovnání s běžným automobilem. Sto ujetých kilometrů by pak mělo majitele Leafu vyjít na asi 50 Kč, zatímco při použití běžného automobilu se spalovacím motorem je to řádově 200-250 Kč. Tedy alespoň podle informací Nissanu.
zdroj: Nissan a tiskové zprávy