Hybridní baterie je méně používaný název baterií (akumulátoru) v elektromobilech a hybridních vozech. Jde de facto o vysokonapěťový akumulátor. Jaká je její životnost? Přežije samotné vozidlo?
Odpověď jsme dostali od Fleet Sales manažera z Toyoty Motor Czech pana Jakuba Kühnla, který s naprostou jistotou informoval, že použité baterie, které používají vozy Toyota Prius a Lexus, jsou v provozu již dvanáct let a jsou stejně spolehlivým dílem vozu jako jakákoli jiná jeho část.
Nedá se přesně určit, jelikož velice záleží na užívání vozu. Po světě již jezdí 3 miliony vozů značky Toyota a Lexus, které mají v sobě zabudovaný hybridní pohon a zatím hybridní baterie nevykazují žádné problémy ani opotřebení ani po ujetých 300 tisících kilometrech.
Na veškeré hybridní koncepty včetně samotných hybridních baterií se vztahuje prodloužená záruka 5 let nebo 100 tis. km. Hybridní baterie lze vyměnit jako jakýkoliv jiný náhradní díl.
Hybridní baterie má napětí o velikosti 288 V. Plně hybridní modely jsou vybaveny celou řadou snímačů a čidel, které v případě nehody bezpečně odpojí hybridní baterii – například při aktivaci airbagu dojde zároveň k odpojení baterie.
Baterie jsou zcela bezúdržbové a nepřináší pro zákazníky žádné další náklady.
zdroj: Toyota Motor Czech
Hybridní baterie je méně používaný název baterií (akumulátoru) v elektromobilech a hybridních vozech. Jde de facto o vysokonapěťový akumulátor. Jaká je její životnost? Přežije samotné vozidlo?
Odpověď jsme dostali od Fleet Sales manažera z Toyoty Motor Czech pana Jakuba Kühnla, který s naprostou jistotou informoval, že použité baterie, které používají vozy Toyota Prius a Lexus, jsou v provozu již dvanáct let a jsou stejně spolehlivým dílem vozu jako jakákoli jiná jeho část.
Nedá se přesně určit, jelikož velice záleží na užívání vozu. Po světě již jezdí 3 miliony vozů značky Toyota a Lexus, které mají v sobě zabudovaný hybridní pohon a zatím hybridní baterie nevykazují žádné problémy ani opotřebení ani po ujetých 300 tisících kilometrech.
Na veškeré hybridní koncepty včetně samotných hybridních baterií se vztahuje prodloužená záruka 5 let nebo 100 tis. km. Hybridní baterie lze vyměnit jako jakýkoliv jiný náhradní díl.
Hybridní baterie má napětí o velikosti 288 V. Plně hybridní modely jsou vybaveny celou řadou snímačů a čidel, které v případě nehody bezpečně odpojí hybridní baterii – například při aktivaci airbagu dojde zároveň k odpojení baterie.
Baterie jsou zcela bezúdržbové a nepřináší pro zákazníky žádné další náklady.
zdroj: Toyota Motor Czech